Tutorial little basket

Momenteel naai ik nog op de eetkamertafel maar ben volop ideetjes aan het opdoen voor het inrichten van een naaikamer. Ik wil met heel veel frisse kleurtjes werken aangezien het meubilair wit zal zijn, dit leuke mandje vond ik tijdens het surfen en is super makkelijk te maken.

Je kan er van alles in kwijt (knopen, lintjes, garen, …) en je kan ze in verschillende maten maken, deze tutorial is voor een klein mandje.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is aangezien het mijn eerste tutorial is en hoor heel graag wat jullie er van vinden.

AfbeeldingHoe maak je een little basket

AfbeeldingKnip 2 buitenstofjes en 2 voeringsstofjes van 17,5 x 16cm, ik heb vlieseline op mijn buitenstofje gestreken zodat je een wat stevigere basis krijgt.

AfbeeldingLeg de stofjes met de goede kant op elkaar en speld vast, teken dan in de hoeken aan de onderkant vierkantjes van 4 x 4cm. Doe dit bij zowel bij het voeringsstofje al het buitenstofje.

AfbeeldingKnip de hoekjes uit, zo maak je straks makkelijk mooie hoeken.

Afbeelding

Naai langs de beide zijkanten en onderaan, let op dat je bij het voeringsstofje een zo groot mogelijk stuk openlaten aan de onderkant.

Dit wordt je keergat om straks je mandje binnenstebuiten te keren.

Afbeelding

Naai de hoeken op elkaar, doe dit met beide stofjes.

Afbeelding

Keer nu je voeringsstof zodat de goede kant buiten zit en plaats dit in je buitenstofje, je hebt dus de goede kanten van de stofjes tegenover elkaar.

AfbeeldingSpeld nu de mandjes op elkaar en stik helemaal rond.

Afbeelding

Keer je mandje door de keerstof in de voeringsstof, duw de alle hoeken netjes naar buiten. Naai het keergat dicht, dit kan je met de hand doen maar ik vind het handiger en sneller met de machine.

 

Afbeelding

Je kan de bovenkant omplooien en of nog een keer afstikken maar persoonlijk vind ik dat niet nodig.

Geef een reactie

