Beautytips

AfbeeldingIk beken, ik ben absoluut geen beauty fanaat. Ja, ik smeer een dagcrème, scrub en wrijf me na het douchen in met een hydraterende lotion but that’s it.

Ik zondig aan veel te weinig water drinken, af en toe een puistje uitknijpen en na een vermoeiend feestje ga ik slapen met make-up! Mijn zus wordt gek als ze dit leest, zij is verslaafd aan potjes, zalfjes en alle andere toestanden.

Nog een zonde van me, ik geef niet graag geld uit aan al die dingen, laat me kiezen tussen een leuk rokje of een crème tegen die rimpels… Doe mij dan maar het rokje 🙂

Het is niet de bedoeling dat dit een beauty blog wordt, die zijn er genoeg maar deze tips wilde ik graag met jullie delen.

Ik ben een trouwe Flair lezeres, en in de laatste editie staan een aantal tips die op mijn lijf geschreven zijn, easy and cheap. Voor de niet zo trouwe lezeressen lijst ik de leukste graag voor jullie op, here we go!

1. Kaneel voor volle lippen: meng in een kommetje wat olijfolie met kaneel, breng een dun laagje aan op je lippen. Prikken doet het niet maar je lippen gaan iets voller staan en worden ook roder. De schrijfster van dit artikel rade aan om nadat het goedje is ingetrokken even wat lippenbalsem te smeren, aangezien je lippen wat droger zullen zijn. Het effect blijft een uurtje of 2 zichtbaar, en is way cheaper dan een filler!

2. Scheren met haarconditioner: soms wil je gewoon je benen kunnen scheren zonder daarvoor uitgebreid in bad te hoeven, van scheerschuim en bodylotion krijg ik irritatie en jeuk. Maar met haarconditioner op je benen lukt het wel, geen uitschuivers en geen irritatie. We have a winner!

3. Plakband voor je eyeliner: ben je net zo’n kluns in het aanbrengen van eyeliner dan ik, dan is deze tip goud waard (het ziet er heel erg raar uit in de spiegel, maar goud is goud). De wing van je eyeliner is onmogelijk om aan beide ogen identiek te krijgen. Met een reepje plakband, die je met de hoek van de onderste oogrand mee richting het uiteinde van je wenkbrauw plakt, wijs je exact de richting van je wing aan. Gewoon een streepje op het randje van de plakband trekken en klaar! Gebruik geen vloeibare eyeliner, met een potlood werkt het perfect.

4. Kokosolie voor witte tanden: willen we niet allemaal mooie witte tanden? Je kan ze natuurlijk laten bleachen maar dan gaan we weer over naar duur en dat is niet de bedoeling. Voor deze tip heb je kokosolie nodig, tegenwoordig een hype om mee te koken dus makkelijk te vinden in de natuurwinkel of betere supermarkt. Neem een hap kokosolie in je mond; het goedje is eerst hard, maar wordt vloeibaar als je kauwt. Spoel een kwartier lang de olie rond in je mond, wanneer de olie helemaal wit is mag je het goedje weer uitspuwen. De olie mag je absoluut NIET inslikken aangezien ze nu vol bacteriën zit, na een spoelbeurt zijn je tanden opmerkelijk witter.

5. Tandpastamunt tegen zwarte puntjes: neem een oude tandenborstel, doe er een beetje tandpasta op en poets je neus. Je poriën zullen fijner worden doordat de munt in de tandpasta ze doet samentrekken.

6. Theezakjes tegen wallen: Kamille heeft een verzachtend effect en niemand loopt graag rond er uitzien alsof je 3 dagen niet hebt geslapen. Maak kamilletheezakjes nat en leg ze een nachtje in de ijskast. ’s Ochtends na het reinigen van je gezicht leg je de zakjes tien minuten op je ogen et voila! Voor het hardnekkige werk kan je je ook een tube aambeienzalf aanschaffen, work’s like a charm!

Hebben jullie ook van die gekke beautytips?

4 thoughts on “Beautytips

  1. Bij de winkel Lush hebben ze een gezichtsmasker: Magnaminty, zit veel munt in en werkt geweldig goed! Dus moest je eens iets anders dan tandpasta op je gezicht willen smeren :D.

    Munt is trouwens blijkbaar de enige stof die niet alleen diep in je poriën kan trekken, maar ook diep in de haarzakjes kan trekken, waardoor muntmaskertjes dus heel reinigend werken 🙂

Geef een reactie

