Banaan-havermoutkoekjes

AfbeeldingEen tussendoortje hoef niet altijd ongezond te zijn, met dit receptje kan je toch lekker knabbelen op een gezonde manier!

Wat heb je nodig voor een 16-tal koekjes:

100 gr. havermout

2 rijpe bananen (gepureerd)

35 gr. walnoten (grof gehakt)

10 gr. honing (optioneel)

tip: je kan eventueel ook nog kokosschilfers en rozijntjes toevoegen

Hoe maak je deze koekjes:

Verwarm de over voor op 180 graden en leg een vel bakpapier op een bakplaat.

Prak de bananen goed met een vork en hak de walnoten grof, doe de banaan, de noten en de havermout in een mengkom en roer door elkaar, voeg eventueel de honing toe.

Rol een 16-tal balletjes van het deeg en leg op de bakplaat, druk plat met de bolle kant van een eetlepel. Bak de koekjes ongeveer een 15 tot 20 min.

Smakelijk!

Wil je meer lezen, volg me dan via Bloglovin’

3 thoughts on “Banaan-havermoutkoekjes

    1. Lukt het met de whole 30?, nu ik verplicht een tijdje thuis zit let ik er ook wel op dat ik niet te veel snoep :-).
      En ze zijn echt lekker!

      1. Ik zit nog maar op dag 4. Voor een cola (Light) verslaafde lukt het best. Ik ben wel heel moe. Mijn lichaam past zich aan aan geen suikers denk ik… voor de rest lukt het wel redelijk vlot, het grote gevaar komt natuurlijk in het weekend 😉 vandaar dat jouw koekjes als geroepen komen!

Geef een reactie

