Cute bow – tutorial

AfbeeldingIk heb al enkele positieve reacties ontvangen op mijn omkeerbare tote bag, vooral van de schattige strikken. Ik heb snel een tutorial gemaakt deze keer in een kleine versie omdat het me toen net te binnen schoot dat ze ook heel leuk zouden zijn om haarspeldjes mee te maken, here we go!

Wat heb je nodig?

AfbeeldingEen vierkant stukje stof (grote hangt af van het formaat van strik dat je wil maken)

Een langwerpig stukje stof

Naald en draad

Let’s make a bow

    Afbeelding

AfbeeldingNeem het vierkante stukje stof en plooi de boven en onderkant naar het midden toe, plooi dan de zijkanten naar binnen. Zorg er wel voor dat deze elkaar een stukje overlappen.

Afbeelding

AfbeeldingNeem naald en draad, ik heb een contrasterende kleur gebruikt zodat het duidelijk te zien is 🙂 en rijg je naald van onder naar boven door de stof. Zorg dat je draad onderaan lang genoeg blijft want die heb je bij de volgende stap nodig.

AfbeeldingBreng de stof tezamen in het midden en knoop de rijgdraad vast met een dubbele knoop.

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingNeem nu het langwerpig stukje stof en plooi de zijkanten naar het midden toe en plooi dubbel, plooi dit rond je strik en zet vast met enkele steekjes en knip de uiteinden af.

Done!

Advertenties

One thought on “Cute bow – tutorial