Prikbord – tutorial

AfbeeldingEen tijdje geleden kocht ik bij Action een een aantal stofjes en een blanco schildersdoek, hiermee wilde ik graag een prikbord maken. Het is zo makkelijk en je kan het helemaal aanpassen naar jou smaak.

Je kan hem maken voor jezelf of om af te geven als geschenkje, amper 10′ werk met een pracht resultaat.

Wat heb je allemaal nodig:

AfbeeldingEen blanco schildersdoek in een afmeting naar wens, ik koos voor 30 op 40cm.

Stof (40 x 50cm)

Nietpistool

Sierlint

Lijmspray

Tussenvulling (ik gebruik hiervoor dampkap filter)

Op de foto staat ook nog naald en draad, maar die heb ik uiteindelijk niet nodig gehad šŸ™‚

Hoe ga je te werk?

AfbeeldingKnip je tussenvulling op maat, spuit een fijn laagje lijmspray op het schildersdoek en kleef je vulling hierop.

AfbeeldingStrijk je stof en leg ze met de goede kant naar onder, leg je schildersdoek met de vulling op de stof. Ik heb mijn randen mooi naar binnen gestreken maar dat is vrij naar keuze.

AfbeeldingTrek je stof goed aan en niet vast in de hoeken, let zeker goed op dat je stof strak zit zodat er geen blazen ontstaan.

AfbeeldingBedenk vooraf een patroon hoe je je sierlint wil bevestigen, let er ook hier weer op dat je lint netjes strak zit. Bevestig je lint met het nietpistool en klaar!

Advertenties

6 thoughts on “Prikbord – tutorial