Mueslirepen, powerfood voor de student!

AfbeeldingZe komen er weer aan, die vervelende examens, wat heb ik ze gehaat in mijn tijd! Uren stilzitten, samenvattingen maken, not my cup of tea. Ik telde af naar de mezelf opgelegde pauzes om dan de kast in te duiken op zoek naar suikers om mezelf op te peppen terwijl ik eigenlijk beter had geweest met een gezond stukje fruit.

Deze mueslirepen zijn niet alleen gezond, ze zijn makkelijk te maken en bovendien gluten- en lactose vrij! Leg van deze powerrepen een voorraadje aan, zo vlieg je door die examens.

Wat heb je nodig voor 8 tot 10 stuks?

1 el. chiazaad (+ 2 el. water)

100 gr. havermout

75 gr. gemengde noten of zaden

40 gr. gedroogd fruit (rozijnen, dadels, …)

4 el. pindakaas

1 banaan (geprakt)

1 el. honing

3 el. kokosolie

Verwarm de oven voor op 170 graden en week de chia al in het water, zet even aan de kant.

Hak de noten en het gedroogd fruit klein (niet te klein, ik herken graag wat ik in mijn mond stop), meng dit met de havermout.

Mix in een andere kom de pindakaas met de banaan, de honing, de kokosolie en de in water gemengde chia tot een samenhangend mengsel. Voeg het droge mengsel hier aan toe en mix nog eens goed door, stort alles op een bekleed bakblik en druk goed aan.

Bak het geheel ongeveer 15 à 20 minuten, laat het een 10 tal minuutjes afkoelen en snij alles netjes in repen. Bewaar luchtdicht in de koelkast

4 thoughts on “Mueslirepen, powerfood voor de student!

Geef een reactie

