Eerste haakles

AfbeeldingZo, mijn eerste haakles zit er weer op, een beetje zenuwachtig vertrok ik richting de dames van Femma! Ik opende de deur en er werd onmiddellijk geroepen ‘dag Inge, welkom bij Femma’ van een vriendelijk ontvangst gesproken!

Ik werd voorgesteld aan mijn lerares van de avond Marleen, een hele lieve dame met ongelooflijk veel ervaring en vooral engelen geduld. Ze vroeg wat ik graag wilde maken en vertelde met een klein stemmetje dat ik heel erg graag een deken wilde maken met granny squares, ik vond het misschien wat hoog gegrepen maar dat sprak ze tegen.

Met een boek en een blad papier bij de hand kon ik beginnen, ondertussen waren de andere dames toegekomen en begon zich een web van wol en breinaalden te vormen.

Met heel veel fouten en weer uittrekken begon ik langzaam maar zeker mijn eerste lapje tevoorschijn te haken, nog 149 te gaan! Ondertussen werd er duchtig ‘getetterd’ en werd ik mee in het gesprek betrokken, ik werd reeds uitgenodigd op een feest en een tentoonstelling! Mij zien ze zeker terug want al die dames bij elkaar hebben meer als 1000 jaar ervaring :-).

Geef een reactie

