Little Black Apple Doll – Tutorial

Afbeelding

AfbeeldingIk heb hele leuke reacties gekregen op deze cuties, en heb er dan ook een tutorial van gemaakt. Je kan ze basic houden, maar ook een persoonlijke toets aan geven. Je maakt er niet alleen kleine prinsesjes heel blij mee, maar met een stoere versie maak je ook een kleine prins heel happy!

Wat heb je allemaal nodig?

huidkleurige stof voor het gezichtje en de armpjes

vilt voor het haar

stof naar keuze voor het lijfje en beentjes

textielstift, schaar, garen

Hoe maak je ze?

AfbeeldingJe kan het patroon gratis downloaden op de site van Martha Stewart, ik heb de mijne overgetekend want mijn printer heeft het begeven. Je kan het patroon uitvergroten naar wens, ik heb de mijne in het originele formaat gehouden.

AfbeeldingTeken de patroondelen over op de gewensten stofjes en knip uit, persoonlijk knip ik de armpjes en beentjes pas als ik ze gestikt heb. Voor mij werkt dit makkelijker, maar zoals gezegd dit is persoonlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingSpelt het haar op het huidkleurig gezichtje en stik de onderkant vast, let het haarkleurig vilt, en het gezichtje op het lijfje met de goede kanten op elkaar en stik vast.

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingStik de armpjes en beentjes op de lijn en knip uit met een naad van +/- 0,5cm, draai de stof naar de goede kant met behulp van een haaknaald en vul op.

AfbeeldingLeg armpjes en beentjes op de goede kant van de stof van de achterzijde van het popje

AfbeeldingLeg de voorkant van het op de achterkant met de goede kanten op elkaar en speld vast, let er goed op de armpje en beentjes uit de weg liggen. Stik rondom vast, laat een keergat bovenaan het hoofdje.

AfbeeldingTrek nu de beentjes door het keergat, teken een gezichtje met textielstift (je kan het ook doen met garen maar voor mij een berg te hoog :-)) en vul het lichaam en gezichtje met je vulmateriaal. Naai het keergat dicht met een blinde steek en klaar!

Veel plezier ik kijk uit naar jullie versie van deze black apple doll!

 

 

 

9 thoughts on “Little Black Apple Doll – Tutorial

    1. Super, daar doen we het voor. Je mag ook altijd een foto doorsturen (moreels.inge@telenet.be), dan zet ik hem op mijn blog met de nodige complimentjes πŸ™‚

      Bedankt om mijn blogje te volgen en heel veel plezier met je apple doll.

Geef een reactie

