Agenda met een jasje

ImageIn het tijdperk van digitale agenda’s blijf ik toch elk jaar een papieren versie kopen, dit jaar ging ik bewust voor een simpel exemplaar want wilde graag zelf een stoffen cover maken.

Ik kocht een tijdje geleden stofjes in de Action, maar als ik het pakje opende was het meer een soort ‘verijdelde servet’. Teleurgesteld aan de kant gelegd maar meer dan ideaal voor dit projectje.

Aan de slag, wat heb je allemaal nodig:

Image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

agenda of notitieboekje

2 leuke stofjes

schaar, meetlat, garen,….

Let’s get started:

Image

Leg 1 van de stofjes op tafel met de verkeerde kant naar boven, teken de maat van je agenda (opengevouwen) met potlood en meetlat op de stof als volgt:

+ 1,5 cm aan de boven- en onderkant

+ 8 cm aan de zijkanten (of zoveel je wil voor de omslag)

Leg de 2 stofjes met de goede kanten op elkaar en pin vast, knip de stof op maat

Stik de 2 lapjes rondom, vergeet niet om een keergat van +/- 7 cm open te laten aan een van de korte kanten.

Image

Knip de 4 hoekjes schuin af, zodat je de hoekjes mooi scherp kan maken. Keer de hoes met de goede kanten naar buiten en strijk plat.

Image

Voor je de zijkanten naar binnen plooit naai je beide korte zijden langs de rand, zo naai je gelijk het keergat dicht.

Leg je agenda op de stof en plooi beide zijkanten naar binnen, bepaal hoe ver je de zijkanten moet omslaan door de agenda (met de omslag om de kaft) dicht te slaan. Zet vast met spelden.

Ik heb graag een boekenlegger aan mijn agenda, wil je dit ook graag doen is het nu de moment om te bepalen waar hij komt. Pin vast

Image

Naai het hoesje rondom vlak langs de rand, waarbij je tegelijkertijd de omslag en boekenlegger vast zet.

Klaar

Tip: een ideaal geschenkje voor juf of meester

6 thoughts on “Agenda met een jasje

  1. Leuk idee! Ik heb ook altijd nog een papieren versie hoor. Zonder ben ik niks. Alles schrijf ik er in op. Waar ik ben is mijn agenda. Ik haal altijd dezelfde bij de Hema, met van die plastic hoesjes erin waarin ik dan weer briefjes, kaartjes, bonnetje etc. bewaar. Een stoffen hoesje is voor mij dus niks, want ook gaat er regelmatig iets vloeibaars overheen..overal koffie en theevlekken..en bied de plastic cover nog iets bescherming! 🙂

    1. ik twijfelde nog om een plastic versie te maken, als ik er over mors dan maken we een nieuwe :-). Die van de Hema zijn echt heel leuk, ik kijk er elk jaar weer naar uit! Als je mij liet doen, kocht ik elke 6 maanden een agenda :-).

  2. he he..eindelijk!! Iemand die een nieuwe agenda ook zo leuk vind!! 🙂 Bijna jammer dat ik niet meer op school zit..een nieuwe schoolagenda uitzoeken….FANTASTISCH!!
    En ja..misschien een hoesje met tafelzeil??

Geef een reactie

