Naaimachine organizer – Tutorial

ImageBen je in volle naaistrijd ook altijd op zoek naar je tormesje, schaar of meter? Met deze organizer berg je tijdens het naaien netjes alles weg en heb je nooit meer last van rondslingerend naaigerei….

Wat heb je nodig?

Image

2 lapjes stof (voor- en achterkant)

stofrestjes voor het zakje en eventueel speldenkussen

stevige vlieseline of volumevoering

garen, meetlat, schaar, restje biaislint, afwerkmateriaal naar keuze

Let’s get started:

Image

Image

Plaats je machine op je naaitafel en meet de breedte van je machine, reken hier een 10cm extra bij.

Meet de lengte en laat hier je meetlint afhangen tot je de lengte van je organizer hebt bepaald, dit hangt natuurlijk af van de hoogte van je naaitafel.

Ik ben een zeer slechte en luie knipper en mijn stofjes maten 49x49cm, niet meer knippen voor mij :-).

Bepaal de afmeting van je zakje, knip je stofjes hiervoor op maat en leg ze met de goede kanten op elkaar. Speld en stik vast, laat onderaan een keergat. Keer je stof met om en strijk je boord plat, spelt op de goede kant van je bovenste stofje.

Image

Stik de onder- en zijkanten vast, hecht goed vast.

Image

Verdeel de voorzak in het aantal delen je zelf wil en duid ze aan met een speldje. Om precies recht te stikken kleef je een stukje tape als markering, waar je dan net naast stikt.

Image

Leg je volume voering tussen je boven- en onderstof (met de verkeerde kanten op elkaar) en speld rondom vast. Laat onderaan een keergat van +/- 8 cm en stik rondom.

Image

Knip de 4 hoekjes bij en keer je stof om. Als je geen verdere afwerking wenst stik je je keergat onderaan dicht en ben je klaar.

Ik heb nog 3 knoopjes aangezet en een stukje biaislint dubbel gestikt waar ik mijn lintmeter kan doorsteken. Op het laatste moment besliste ik nog om een bijpassend speldenkussentje te maken….

Done!

PS: deze organizer noem ik ‘Gitteke’ naar mijn grote zus, zij is de meest georganiseerde persoon die ik ken! Heb je zelf een organizer gemaakt, stuur me je foto door dan geef ik hem een mooi plaatsje op mijn blog!

 

5 thoughts on “Naaimachine organizer – Tutorial

Geef een reactie

