Snail mail

ImageVia Facebook kwam ik in contact met ‘De Freubelfabriek’, een gesloten groep creatievelingen die op deze pagina leuke creaties posten, tips geven, ruilen, … Wat me onmiddellijk opviel was de term ‘snail mail’, nog nooit van gehoord maar de nieuwsgierigheid was gewekt.

Wat is snail mail?

Wel het is eigenlijk gewoon weer lekker ouderwets een handgeschreven brief of kaartje versturen, lees een zelfgemaakt kaartje of briefpapier, mini cadeautje, eigenlijk alles wat door de brievenbus kan.

Het gaat er om nieuwe mensen te leren kennen, die creatief willen bezig zijn en het is toch gewoon leuk om old school post te ontvangen. Hoe kom je aan die contacten? Natuurlijk via ‘De Freubelfabriek’ (ik doe er hier al eentje) maar na een beetje googelen kwam ik terecht bij ‘Tante Jannies Postkamer’. Dit is een ‘netwerk’ van snail mailers en wat hier ook heel erg leuk is dat je kan kiezen of je naar Nederland of België wil versturen, wat natuurlijk het aantal postzegels ten goede komt :-).

Ik heb me net ingeschreven en wacht op een personal ID, daarnaast krijg je ook je eerste snail adres met wat info over de persoon naar wie je iets zal versturen. Eens de post is toegekomen zal de ontvanger dit registreren op de site zodat je weet dat dit goed is toegekomen, zo kan jij weer registreren voor een volgend adres…..

Ik kijk er vast naar uit om mijn eerste snail mail te ontvangen, want eerlijk een mail krijgen is leuk maar een echte brief nog vele leuker!

Willen jullie ook graag snail mailen, neem een kijkje op de site van Tante Jannie of stuur me een mailtje :-).

8 thoughts on “Snail mail

    1. Ellen, je krijgt (hopelijk) voldoende info over je snail, en het is niet verplicht om er iets bij te doen hé ;-).
      Wie weet worden we ooit elkaars snail 🙂

      1. Oh, soms is het enkel een brief dan? Dan zou ik niet weten wat ik die persoon kan vertellen, haha! Maar ik zal er wel wat op vinden. Ik ben ingeschreven, dus ik ben erg benieuwd!

Geef een reactie

