Het zomerkleedje uit Het Grote Singer Naaiboek

20140704-183006-66606730.jpg

Tijdens een van mijn bezoekjes aan de plaatselijke bib, leende ik Het Grote Singer Naaiboek uit. Een heel leuk boek met veel uitleg over de naaimachine zelf, bepaalde technieken en leuke projectjes.

Ik haalde er de inspiratie uit voor de messengerbag van de hubbie, maar dit kleedje trok mijn aandacht! Leuk retro modelletje met weinig patroondelen want daar heb ik een hekel aan :-).

Een super leuk stofje besteld op de stoffenkraam en kon aan de slag. Patroontje overnemen verliep vlotjes, ik had wat schrik voor het bovenstukje aangezien ik slechte ervaringen heb met de rond borstvormen maar het liep als een trein.

Het bovenstuk is ook gevoerd en de rok en bandjes waren kinderspel. Dit wordt een makkie dacht ik nog, tot die vervelende blinde rits er in moest!

Ik heb het ding 6 keer ingezet en weer losgemaakt, moedeloos werd ik er van. Ik wilde dit kleedje zo perfect afwerken maar het lukte me niet.

Dan maar een hulplijn inschakelen, in het dorp zit een leuke dame die retouches uitvoert. Met het schaamrood op de wangen naar daar met de vraag of ze mijn rits wilde inzetten. Daar stond ik mooi met mijn eigen creatie inclusief eigen label :-).

Gelukkig wilde die dame dat graag doen en nu heb ik een super kleedje! Oké, ik heb een beetje vals gespeeld maar de rest is wel van eigen hand :-).

Nog even de achterkant:

20140704-184115-67275992.jpg

2 thoughts on “Het zomerkleedje uit Het Grote Singer Naaiboek

Geef een reactie

