Een kloddertje roze hierrrrr, een kloddertje roze daarrrr…..

20140716-204300-74580263.jpg

Als kleine meisje keek ik graag naar de familie Knots, een jeugdserie op de Nederlandse zender NCRV. De serie speelt zich af in het huis van de familie Knots.

20140716-205424-75264787.jpg

De excentrieke Tante Til is kunstschilderes en draagt altijd een roze jurk en elk schilderij dat ze maakte was in het roze. Daar had ze dan de meest legendarische uitspraak bij ‘een kloddertje roze hierrrr, een kloddertje roze daarrrrr’.

Ik denk dat Tante Til de oorzaak is van mijn liefde voor roze, en toen ik een prachtige roze tricot kocht moest ik spontaan aan haar denken.
Ik bladerde door mijn favoriete magazine La Maison Victor en daar viel mijn oog op de City jurk, een makkelijk kleedje met weinig patroondelen ideaal voor een luie naaister als ik!

20140716-210956-76196679.jpg

Zo gezegd zo gedaan, kleedje stond vrij snel in elkaar en heb mijn tricot fobie overwonnen, nu is het grote liefde tussen mij en tricot :-).

Om eerlijk te zijn vond ik hem saai, een beetje een kantoorkleedje. Op papier zag hij er leuker uit. Even de mening gevraagd van de dames op naaien voor vriendinnen en wat ik niet had verwacht gebeurde, ze vonden hem top! Niks veranderen, enkel wat toffe accessoires….. Ik heb hun raad opgevolgd en mijn kast is weer een nieuw kleedje rijker.

20140716-211512-76512381.jpg

Geef een reactie

