Detoxen

IMG_0049.JPG

Een gezonde geest in een gezond lichaam, daar gaan we deze week voor. 5 dagen detox met voor de hubbie proteïne shakes en voor mezelf veel water, smoothies en soep.

Mijn huid heeft enorm geleden onder de operatie en alle medicijnen die ik kreeg toegediend, met deze detox kuur hoop ik op een natuurlijke oplossing.

Aangezien ik mezelf ken weet ik heel goed dat gewoon water drinken niet aan mij is besteed, daarom ging ik op zoek naar een lekkere variant. Het receptje deel ik graag met jullie

IMG_0050.JPG

Wat heb je nodig:

2l water
1 citroen
1/2 komkommer
8 muntblaadjes

Snij de komkommer en de citroen in plakjes, voeg ze samen met de muntblaadjes toe aan het water, serveer ijskoud!

Komkommers leveren vitamine C, vitamine K, vitamine A, potassium, ijzer, calcium en werken vochtafdrijvend zodat jouw lichaam ongewenst vocht niet langer vasthoudt.

Citroenen werken hydraterend en voeren afvalstoffen af. Ze werken ontzurend, zorgen voor een mooie huid en een goede vertering.

En munt…. is niet alleen lekker in een Mojito-aan-het-strand maar zorgt voor een frisse adem, helpt jouw vertering, zorgt voor een “zuiver” maag-darmstelsel en werkt bloedzuiverend. Als je de munt kneust, helpt het zelfs om jouw tanden witter te maken.

Dit drankje is een goede start om afvalstoffen uit jouw lichaam te verwijderen, het lichaam te ontzuren en je vetverbranding een duwtje in de rug te geven. Niets dan voordelen dus 🙂

Na deze 5 dagen gaan we geen abonnement nemen in de frituur maar proberen we de lijn ‘gezond’ eten door te trekken. Het zal niet strikt zijn, af en toe moet je jezelf iets gunnen maar de filosofie en recepten van Weight Watchers is toch iets waar we ons beide in kunnen vinden.

Van grote zus kreeg ik de tip om de site eens uit te pluizen
I love health
Rens Kroes

Natuurlijk hoort bij een gezond lichaam ook beweging, helaas moet ik nog heel even wachten met zwemmen door de operatie maar mij goede voornemen is om 2 tot 3 keer per week de nodige baantjes te trekken.

Het zal tanden bijten zijn maar je moet er wat voor over hebben toch? Let’s do this!!!!

2 thoughts on “Detoxen

Geef een reactie

