Brei- en haaknaalden nieuws

brei en haaknaalden

Op een aantal basislessen naaien voor beginners na heb ik mezelf grotendeels leren naaien, het is (nog) niet perfect en er mislukt al wel eens een project maar dank zij La Maison Victor en You Tube maak ik al eens iets voor mezelf waar ik gerust de straat mee op kan :-).

Breien en haken staat dan ook al lang op mijn lijstje en via Femma kreeg ik alvast een lesje granny squares mee, lang niet genoeg want hoe meer ik het probeer hoe slechter ik het kan. Ik denk ondertussen elk You Tube filmpjepje te hebben bekeken en elk boek dat te verkrijgen is in de bib te hebben gelezen maar verder dan een ketting haken kom ik echt niet.

Ik maakte thans al een super leuke ouderwetse breitas om al mijn spulletjes netjes in te bewaren, maar heb ze met pijn in mijn hart in de kast gestopt. Toch krijg ik het niet uit mijn hoofd, zeker niet nu de winter er aan komt en ik een geweldige fan ben van Maurice knitwear. Wat zij maakt wil ik ook kunnen, helemaal mijn stijl maar veel te hoog gegrepen op dit moment.

Vandaag ontving ik een flyer met allerlei cursussen die je in avond onderwijs kon volgen, onmiddellijk zag ik haken en breien staan en vol enthousiasme bezocht ik de site. Helaas worden de lessen dit jaar niet gegeven, wat een ontgoocheling.

Toch nog even verder zoeken op het wereldwijde internet en waar kom ik terecht, op de pagina van Het Breiende Elfje. Deze dame geeft ik zeer kleine groep (2 tot 5 personen) les in het breien, je kan ook terecht voor privé les. Dat is nu toch wel niet net wat ik zoek, en nog in de buurt ook. Een mailtje verstuurd dat vrijwel onmiddellijk werd beantwoord, de laatste week van september start ik met brei lessen.

Toch nog even informeren naar de haakskills, geen probleem dat kan er ook bij. Me happy, de ideetjes zitten in mijn hoofdje maar 1 ding weet ik nu al, een sjaal, muts en handschoenen koop ik dit jaar niet in de winkel :-).

To be continued!

 

4 thoughts on “Brei- en haaknaalden nieuws

  1. leuk! Ik zoek het meestal ook uit. Mijn moeder heeft me vroeger het naaien geleerd, maar ik ben soms te eigenwijs om bij haar in de leer te gaan. Toch ga ik nu af en toe bij haar naaien in de toekomst en van haar de fijne kneepjes weer leren, want ze kan het super goed. Op het moment volg ik gewoon zo nu en dan een leuke tutorial.

    1. Mijn grootmoeder was vroeger het wonder aan de naai machine en kon breien als de beste maar aangezien ze ondertussen 88 is lukt het helaas niet meer zo goed. Ik heb toch terug besloten een cursusjaar ‘naaien voor dames’ te volgen om de echte kneepjes van het vak onder de knie te krijgen (lees vooral ritsen :-))

Geef een reactie

