Een roestige Harlequine

IMG_0099.JPG

In de winter draag ik meer kleedjes en rokjes dan broeken, een paar stevige panty’s er onder en ready to go.

De Harlequine jurk uit mijn favoriete magazine La Maison Victor (ik heb nog niets gemaakt uit een ander magazine) stond dan ook op mijn verlanglijstje, prachtig in zijn eenvoud, zonder rits en gemaakt in een wollen stofje.
Toen ik zaterdag op de lokale markt liep vond ik DE perfecte stof, aangezien ik een herfst type ben sta ik goed met bruin. Deze roestkleur met een zwarte spikkel sprong er echt tussen uit, wat het nog leuker maakte was dat de stof amper 4€ de meter geprijsd was!

Onmiddellijk begonnen met het patroon over te nemen en de stof te knippen, je kan de hals en mouwen afwerken op 2 manieren maar ik werk graag met beleg.

Aangezien het een model is zonder rits en de wollen stof niet rekt besliste ik het kleedje eerst te driegen (zoals het hoort :-)) en te passen. Ik raakte er zonder problemen in en kon zo ook makkelijk de nodige aanpassingen doorvoeren.
Alles netjes gespeld en na een half uurtje stikwerk kwam deze parel van onder mijn machientje gerold.

IMG_0098.JPG

IMG_0104.JPG

12 thoughts on “Een roestige Harlequine

Geef een reactie

