Een June in oktober

JUNE voor

Hij stond al lang op mijn verlanglijstje maar eindelijk, heb ik er ook eentje, de June dress uit La Maison Victor.

Van dit stofje maakte ik reeds de Fauve top die me heel wat leuke complimentjes opleverde maar de resterende meters waren gereserveerd voor deze klassieker.

Ik wilde deze absoluut perfect hebben en daarom maakte ik hem in een workshop van Femma, Het bovenstuk en rok zaten vrij snel in elkaar maar dan kwam weer die gevreesde blinde rits. Dankzij de hulp van de lesgeefster lukte het me van de eerste keer en de woorden ‘de rits is zo blind dat ik ze zelf moet gaan zoeken’ kwamen spontaan in me op.

Het model moest ik enkel aan de taille een centimeter innemen maar verder zat hij perfect! Thuis ging ik wel snel even het beleg aanzetten, niet dus. Wat een gesukkel was dat, ik werkte al vaak met beleg maar nog nooit het hals- en armbeleg aan elkaar. Hoe ik spelde en prutste dit kwam nooit goed, een beetje teleurgesteld terug aan de kant en wachten tot maandag tijdens de wekelijkse naailes.

Thank god voor de goede uitleg van de naai juf want alleen had ik het nooit gekund, na een uurtje prutsen zat het beleg er netjes aan en kon ik de jurk helemaal afwerken.

Met deze kan ik trots gaan werken, lekker uit eten gaan met de hubbie en zelfs de dansvloer mee onveilig maken!

JUNE achter

6 thoughts on “Een June in oktober

Geef een reactie

