Schoon van ver, ver van schoon…..

Kokerrok 1

Ken je dat gevoel, in je hoofd zit het helemaal goed maar de uitwerking blijft achter? Zie hier mijn ‘schoon van ver, ver van schoon’ kokerrok.

Ik zag het thans groots, met een zichtbare rits in een contrasterende kleur. Een eigen touch geven aan een klassieker heet dat dan :-). Nu moet ik eerlijk bekennen, een blinde rits is veel makkelijker dan een gewone neem het van mij aan! En dan merk ik nu pas dat ik de naad aan de achterzijde niet netjes heb opgestreken, tja dat is voor straks.

Kokerrok 2

Volgende obstakel, de tailleband met overslag. Hier heb ik uit pure schaamte geen foto van durven nemen, sommige dingen mogen nu eenmaal het daglicht niet zien. Op te lossen met een nepbontje :-). De tailleband vooraan mag getoond worden, toch iets waar ik tevreden over ben.

Kokerrok 3

Tevreden of niet, ik ga hem toch dragen en ik maak zelfs een zwarte versie want zeg nu zelf, iedere vrouw moet toch een kokerrok in haar garderobe hebben…..

Stof: lokale markt Leopoldsburd

Patroon: Het grote Singer naaiboek

6 thoughts on “Schoon van ver, ver van schoon…..

Geef een reactie

