Een Julia met een serieuze twist

Julia Back

Het begon allemaal zo mooi, een patroon, een idee, een naai date en een stoffenwinkel open op zondag. Lees ‘the making of the Julia by Company M’.

We starten met het kiezen van de stof, Company M raad aan om een rekbare stof te kiezen liefst in 2 richtingen, een zwarte tricot en een gouden katoentje voor het achterpand deden het helemaal. Helaas was er van de tricot niet voldoende voorraad, een zwarte punta di roma dan maar.

Mijn naai date had echter hier gelezen dat dit geen goede keuze was, maar Madame stof is nogal eigenwijs en dreef haar zinnetje door, 1,50m punta di roma en een half metertje katoen it will be….

Het patroon bied een schat aan mogelijkheden om je persoonlijke touch te geven aan je Julia, ik koos voor de basis sweater met kraagje (Madame stof is zot van kraagjes)…. Het tekenen en knippen verliep vlotjes, het in elkaar steken heel wat minder.

De stofkeuze bleek inderdaad een grote fout, hoeveel speldjes ik ook stak de stof leefde een eigen leven onder mijn machientje. De eerste pas was ook geen succes, de maat zat goed maar de mouwen bleken veel te smal, dan maar korte mouwen.

Julia Front 2

Bij het verbreden van de neklijn liep het ook al fout, hier deed ik iets fout (wat weet ik nog steeds niet) en paste mijn kraagje niet meer. Helemaal uit mijn doen besliste ik dan maar te redden wat er te redden viel en hield ik er een zeer simpele Julia aan over, blijkbaar valt hij toch in de smaak want kreeg veel complimentjes op Facebook en zelfs van de hubbie!

Ik geef het patroon zeker nog een kans maar dan luister ik naar de tips van mijn naaibuddie, zij maakte er tenslotte al 3 en dan weet je waarover je praat, toch? 🙂

Julia Front

Liefs,

Madame stof x

10 thoughts on “Een Julia met een serieuze twist

  1. Een van de meest prachtigste creaties ! (en dat is nu niet omdat ik fan van je ben!). Eigenzinnig maar geslaagd! Ik vind hem echt heel leuk staan!!

    Ik weet het, terwijl je hem maakt zie je je eigen fouten en strubbelingen die je teleurgesteld doen raken maar wees gerust, hij is echt heel knap!!

    Veel liefs,
    Marieke

  2. Ik vind de combinatie zeker geslaagd, zwart en een tikje goud kan nooit kwaad… Jammer dat het niet helemaal uitdraaide zoals je wilde, maar toch positief: nu ben je weer wat wijzer voor de volgende sessie :). Ben toch al een beetje benieuwd!

Geef een reactie

