Proud to present!

gast-blog

Een blogdipje is dus toch niet zo negatief als ik eerst dacht, ik heb zoveel leuke volgers met evenveel leuke blogs. Waarom laat ik hen eens niet het werk doen?

Unique Marieke is er zo eentje van, een superlief piepkuiken met een voorliefde voor prutsen met naald en draad, boeken en rommelmarktvondsen. Het klikt  tussen Madame Stof en Marieke en net daarom vroeg ik haar om mijn eerste gastblogger te zijn.

Hieronder lees je het resultaat van een hele leuke samenwerking!

Deze lieve Madame Stof vroeg me om te gastbloggen, natuurlijk wil ik graag deel uit maken van dit leuke projectje!

Waarom ben je beginnen bloggen?
Op sociale media zag ik geregeld bijzondere, leuke blogs tevoorschijn komen. Vraag me niet waarom, maar op de één of andere manier keek ik op naar die bloggers. Ik vind het bijzonder fijn om andere verhalen te lezen. Een bepaalde mening, een levensverhaal, een prachtige creatie of gewoon een leuke foto, die mensen delen hun verhaal met de rest van de wereld en dat inspireerde mij.
Na wekenlang twijfelen hakte ik de knoop door! Ik ben altijd al een sociale geweest, het leek mij een leuke uitdaging om te rest van de wereld te entertainen met mijn verhalen!

Hoe komt je aan de naam Unique Marieke?
Dagenlang, dag en nacht, was ik op zoek naar dé perfecte blognaam. Ik wou er ééntje dat bleef hangen bij de mensen. Nog een voorwaarde die ik mezelf had opgelegd was dat mijn naam moest rijmen, vraag me niet waarom, af en toe heb ik rare kronkels in mijn hoofd! Op een bepaald moment had ik zelf ‘Marieke Fieke’ in gedachten (ja, lachen is toegestaan)!
’t Was wel duidelijk dat ik iets wou dat echt van mij was! Ik begon de hele dag door te rijmen op ‘Marieke’, tot op een gegeven moment ‘unieke’ in mijn hoofd kwam springen. ‘Dat is het!’, ik moest er niet lang meer over nadenken. Om het toch nog wat extra cachette te geven besloot ik het op zijn Frans te schrijven. Moet wel toegeven, ik ben vré content met mijn blognaam!

Hoe heb je leren naaien?
Ik heb mijn mama altijd weten naaien met de naaimachine. Wanneer ik broeken kocht die te lang waren, korte mama ze zonder problemen in. Een bootcut broek versmalde mama zonder verpinken tot een skinny. Het goede voorbeeld had ik dus al van kindsaf aan gezien.
Mamalief is lid van FEMMA (de KAV van vroeger), toen naaien echt een ‘hype’ begon te worden besloten ze met haar FEMMA groepje een workshop naaien te geven. Zo’n workshop waar je echt van nul begint, ééntje waarbij je nog nooit van je leven een naaimachine moet aangeraakt hebben. Mama vroeg aan mij of ik dat niet zag zitten om samen met haar deel te nemen. Ik moest er niet lang over nadenken, we schreven ons allebei in.
De workshop was echt een schot in de roos, we leerden niet enkel een keukenshort maken maar ook nog eens een op-maat-gemaakte-rok. Patroontekenen was nu niet mijn leukste bezigheid maar ik ben toch blij dat ik deze ervaring mocht kennen!
Ohja, op een bepaald moment zei de lesgeefster ‘ge moogt u machine droaien’, op zijn plat Maldegems gezegd. Droaien betekende in die context: draden maar droaien heeft ook de betekenis draaien, je kan al raden wat er gebeurde: ik draaide letterlijk mijn naaimachine… Hilariteit alom bij de al wat meer ervaren naaisters!

Wat zijn je vijf favoriete blogs?

Dit vind ik een moeilijke, iedere blogger is uniek en heeft zijn eigen verhaal. Ik wil niemand afbreken en zeker niemand benadelen. De vijf bloggers die ik hier uitkies zijn de blogs waar ik meest naar toe surf.

1. Madame Stof

En nee, dat is nu niet omdat Madame Stof me gevraagd heeft om te gastbloggen. Ik wil zeker niet komen slijmen maar Madame Stof is echt een voorbeeldfiguur voor mij! Moet eerlijk toegeven, het is de enige blog waarbij ik alle artikelen al heb gelezen!
Madame Stof maakt bijzonder mooie creaties met haar naaimachineke, maar als lezers van Madame Stof zullen jullie me zeker geen ongelijk geven. Wat ik ook bijzonder fijn vind aan deze blog is het persoonlijke, de verhalen die je doen stilstaan bij het leven, om even bij stil te staan. Om nog maar te zwijgen van de prachtige foto’s die verschijnen, foto’s voor in de boekskes gelijk dat ze zeggen! Ik neem aan dat ‘den hubbie’ daar wel voor iets tussen zit, bij deze, meneer Hubbie: prachtig werk!
Ik ken Madame Stof (nog) niet persoonlijk, maar voor mij is het een ongelooflijk straffe madam die af en toe een tikkeltje meer zelfvertrouwen mag hebben en vooral verder mag stikken achter haar naaimachine met dat vleugje persoonlijkheid!

2. Big City Life

Deze blog heb ik nog niet zo héél lang geleden ontdekt, zonde, echt zonde want het is een fantastisch leuke blog! Ze lanceerde de rubriek ‘Geweldig en Gênant’, een wekelijkse rubriek die je gegarandeerd doet lachen! Haar persoonlijke verhalen zijn ook keer op keer verhalen om je te doen lachen, te inspireren maar ook om na te denken over het leven. Onlangs postte ze een artikel waarbij ze het verhaal vertelt, haar gevoelens en ervaring, wanneer haar huis in brand stond. Zo’n artikel laat je op zo’n momenten niet koud.
Haar schrijfstijl kan me ook wel bekoren, dat dialect die er op een speciale manier door komt vind ik echt fantastisch, ze doet het op haar eigen manier en dat valt bij mij enorm in de smaak!
Wat ik ook leutig vind is dat ze ook van Het Meetjesland komt, altijd leuk om bloggers te leren kennen uit je eigen omgeving!

3. Angellekes Creaties

Zij schrijft over haar naai- en cameocreaties, een madame met enorm veel passie voor haar hobby! Regelmatig verschijnen artikels op haar blog van mooie naaimaaksels! Om nog maar te zwijgen van haar cameomaaksels… Zoals ze zelf wel weet; ze is een beetje verslaafd aan haar machine. Zeker en vast terecht, amai, ze maakt echt leuke, originele, persoonlijke creaties met haar plotterke! Wat me altijd bij blijft als ik aan haar denk is dat ze ooit eens een Zwitsal (je weet wel van die gele babyverzorgings producten) flesje gemaakt heeft op maat, dus in plaats van Zwitsal stond de naam van de kleine spruit. Fantastisch toch hé als je zoiets kan maken?!
Iedere keer als ik dan op haar blog vertoef denk ik dan ‘milledju had ik ook maar zo’n cameo’!
Het leukste van al, ze was ooit mijn swapmaatje! Ik kreeg van haar een VIP swappakske waarmee ik nog altijd enorm blij mee ben!

4. Miss Pixie

Miss Pixie is een creatief wezentje, dat kun je wel zeggen! Het is een pittige madame die eigenlijk veel gemeen heeft met mij… Ze naait met plezier, staat graag in haar keukentje, knutselt er op los en leest graag een boek. Daarom hou ik ook zo enorm van haar blog! Sinds kort heeft zij ook een toffe rubriek: ‘Koffieklets’, vraagje rond koffiedrinken! Fijn om te lezen, alleen jammer dat ik geen koffiedrinker ben!
En niet onbelangrijk, Miss Pixie doet aan ruilen, fantastisch toch hé?

  1. Kelly Caresse
    Kelly is een Nederlandse blogger, die van bloggen haar beroep heeft gemaakt (een droom die uitkomt zou ik zo zeggen)! Ze is een trotse mama en plaatst bewust geen herkenbare foto’s van haar kleine meid op haar blog en sociale media. Een item waarvoor ik haar echt bewonder in tijd waar sociale media toch een belangrijke factor is! Verder deelt ze ook heerlijke gerechtjes, maakt af en toe een leuke video en showt regelmatig haar outfit! Gewoon een heerlijke blog, waar je kan meegenieten van haar leven, elke dag een artikel waarbij je gewoon met je voeten omhoog, een kopje chocomelk kan genieten van haar artikels! Oh ja, en alles doet ze zonder veel tralalala, ze blijft zichzelf en daar hou ik wel van! Wil je nog iets toevoegen?
    Omdat ik stiekem wel een beetje trots ben op mijn eigen tutorial van mijn draadjeopvanger wil ik hier nog eens reclame voor maken. Eens je zo’n ding hebt hangen aan je tafel wil je het niet meer missen!

    Verder wil ik alle lezers en medebloggers bedanken voor de fantastische tijd die ik al mogen meemaken heb in de blogwereld! Nen dikke merci!

    Bedankt Madame Stof, voor deze fijne ervaring!

Liefs
Unique Marieke

5 thoughts on “Proud to present!

  1. Jij bent dan wel ‘proud to present’ ik ben heel erg ‘proud’ dat ik deel mag uitmaken van dit gezellige projectje! Geen letter is hier gelogen en mijn woorden komen allemaal uit het hart!
    Heel graag gedaan lieve Madame Stof!

    Doe vooral verder met deze zalig blog!

    Liefs,
    (Unique) Marieke

Geef een reactie

