King Louie, de sportversie

Madeline

Gisteren ging ik workshoppen bij de geweldige Madeline de Stoffenmadam, op het programma een King Louie! Een super mooi kleedje maar in tricot en dat is niet de beste vriend van Madame Stof.

Gepakt en gezakt en met een hoofd vol stofideetjes reed ik richting Lier om die tricot vrees te overwinnen. Ik smeet mijn machine net niet in de workshopruimte en ging op zoek naar stof. Bloemen zouden het worden, het is een beetje anders uitgedraaid :-).

Vanaf minuut 1 werd er met de mede-workshoppers getetterd over stofkeuzes en andere dames gerelateerde zaken, het was alsof we elkaar al jaren kende. En kijk ik kreeg er deze topper nog boven op de enige echte Miss Pixie, de dames op het Femma blogweek-end zijn gewaarschuwd wij tetteren veel :-).

Miss Pixie

Op naar de orde van de dag, lesgeefster van dienst was Joke van de Paspelpoezen en ze deed dat geweldig met heel veel tips en tricks en die tricot vrees is helemaal verdwenen waarvoor een oprechte en welgemeende dank Joke!

Het kleedje stond relatief snel in elkaar met de overlock (yes, ook die vrees werd overwonnen) maar hoe meer ik het bekeek hoe kleiner het ding eigenlijk leek….. Passen dan maar en it fits like a glove, een mens moet dubbel checken om te kijken of je wel een kleedje aan hebt!

Zoals ik al zei, bloemen zijn het niet geworden maar ik ging met dit prachtige stofje voor een sportversie en aan de reacties van mijn mede work shoppers te horen een niet voor de hand liggende maar zeer geslaagde keuze. Ik ben een ervaring en een mooi kleedje rijker en een mega merci aan Madeline, Joke en ander work shoppers voor een geweldige middag!

workshopkleedje-4

workshopkleedje-3

25 thoughts on “King Louie, de sportversie

      1. Beroepsmisvorming… en zou anderen kunnen aanzetten om het op een spoor in gebruik te doen…

Geef een reactie

