Tover eens met een pattatenzak….

 Voor mijn verjaardag kreeg ik dit leuke boek van haar, de kokerrok op de kaft sprak me onmiddellijk aan. Toch ging ik eerst voor de zomerse tuniek uit hetzelde boek. Ik haalde een zachtroze faux lederen stofje boven waarvan ik eigenzinnig dacht dat het wel ging werken.

Madame stof had het fout, de kleur was veel te bleek tegen mijn gezicht en het model leek net een pattatenzak. Teleurgesteld belande het onding in de bak ‘niet gelukte projectjes’ om een dag later weer bovengehaald te worden om de schaar er opnieuw in te zetten.

Het patroon van de rok overgenomen en op de stof gelegd, het paste net als ik de split achterwegen liet. Door het grote stretchniveau van de stof kon dat perfect en hoefde ik zelfs geen rits te voorzien (van makkelijk gesproken!)
  
Op een dikke 2 uur kwam er een leuke kokerrok vanonder mijn machine, officeproef en zalig om dragen. 

  
Strike a pose in pink leather!

Hebben jullie ook zo’n zak met mislukte projecten en wat maken jullie er mee?

Liefs,

Madame stof 

Stof: Madeline de Stoffenmadam

Patroon: naai je complete garderobe op maat

6 thoughts on “Tover eens met een pattatenzak….

  1. Momenteel ligt de burda 7828 opzij geschoven hier wegens patattenzak 😉
    uw patattenzak is heel mooi geworden! Is het boek verder de moeite?

Geef een reactie

