Try out met een verhaal….

Toen Miss Pixie me haar plannen uit de doeken deed op het blogweekend was ik enthousiast, heel enthousiast want deze madam schrijft niet alleen geweldig ze is ook ontzettend creatief.

Haar naaisels worden steeds perfect gestyled met zelfgemaakte juweeltjes in bijpassende stofjes, om jaloers van te worden…..

Een van die plannen is het geven van workshops voor het maken van juweeltjes en sprong een gat in de lucht toen ze me vroeg voor een try out. 

Samen met de creatieve Els van Koekje Haakje Maakje trok ik richting Brussel, een hele trip vanuit Limburg maar voor een toffe madam maken we graag wat kilometers. 

We mochten zelf wat stofrestjes meebrengen en besloot om iets speciaals te doen. Tijdens het schrijven van mijn mama verhalen groeide het idee om iets te doen met een aandenken aan mijn kleine meid.

  
Ik zocht in haar herinneringsdoos naar één van mijn favoriete rokjes dat ik ooit in Parijs kocht voor haar. Een zwart/wit pied de poulle’ke met organza onderrokje, very Flo, very Madame stof.

  
Ik voel nu heel veel wenkbrauwen fronsen, maar het rokje ligt al jaren in een afgesloten doos ver weg van het daglicht. Nu draag ik een speciaal aandenken dicht bij me….

  
Van het rokje maakte ik de medaillon en voegde er een strikje aan toe, net als bij mijn inspiratiebron. Voor de ring en oorbellen knipte ik stukjes organza uit het onderrokje met een heel verrassend effect.

Dankzij de profesionele uitleg en hulp van Miss Pixie ging ik naar huis met een prachtig setje met heel veel waarde. Het was een super leuke middag en mijn vingers kriebelen naar meer. Er werden ondertussen ook weer toekomstplannen gemaakt waarover hopelijk snel meer…

Miss Pixie, ik hoop van harte dat je al je plannen kan waarmaken want je bent zoals we zeggen een topwijf! Mijn steun heb je en vooral, geloof in jezelf want je bent heel goed bezig!

Willen jullie ook zo’n mooie juweeltjes zelf maken, vanaf september kan het. Niet zo creatief aangelegd, neem gerust contact met haar op want ze maakt ook leuke spulletjes op bestelling.

Jullie nog een leuke workshop gevolgd?

Liefs,

Madame stof

16 thoughts on “Try out met een verhaal….

  1. Bedankt Madam Stof om de lieve chauffeur te zijn en mij mee te nemen op uitnodiging naar deze leuke try-out workshop. Zoiets stond allang op mijn verlanglijstje. Je hebt heel mooie juweeltjes gemaakt om dicht bij je hart te dragen. De foto’s zijn ook supermooi ! Ook een dikke dankuwel aan Miss Pixie en binnenkort kan je op mijn blog mijn creaties zien.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

  2. Dankjewel voor de lieve woorden 🙂 Ik word er stil van.
    Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen zodat je steeds een klein stukje van Flo bij jou kunt hebben.
    En alweer prachtige foto’s!

    Ik kijk uit naar een volgende date.

    Xx Miss Pixie

  3. Geen gefronste wenkbrouwen hier, mij lijkt het dé perfecte manier om iets van Flo dicht bij je te hebben – in plaats van in een afgesloten doos.
    Roerend en gewoon mooi!

Geef een reactie

