Elisa is de max(i)

Een maxi dress is helemaal Madame stof, ik vind ze helemaal de max! Ze combineren zo zalig met een sandaal plat of hoog, een lederen perfecto of jeansjasje voor een frisse zomeravond en you are dressed to impress…

Toen ik dit stofje spotte bij Infinity stoffen in Heusden-Zolder wist ik het onmiddellijk, dit moest en zou een maxi dress worden. De prijs was te belachelijk voor woorden (2,95€/m!!!!!!!) en nam zonder schaamte 4 metertjes.

  
Onderweg naar huis begon mijn brein al te draaien want aan een patroon had ik nog niet gedacht. In de nieuwe Burda staan enkele prachtexemplaren maar volgens mij een serieuze graad te hoog voor deze madame.

Enkele weken geleden zag ik een foto voorbij komen in de Facebookgroep ‘Naaien voor vriendinnen’ van een Elisa jurk maar dan in een maxiversie. Ik nam het originele patroon in mijn confectiemaat, voor de tricot versie tekende ik geen naadwaarden hier deed ik het wel om een schamend uitbarstmomentje te voorkomen. Het schouderstukje liet ik vallen, en verlengde uiteraard het rokgedeelte maar ook de mouwen. 

Het was al laat toen de jurk in elkaar zat en had er even genoeg van, ik hing de jurk aan mijn paspop en drapeerde een stuk stof als lint rond het middel. De hubbie die net zijn hoofd door de deur stak zag de creatie en reageerde heel spontaan ‘nice dress!’ 

  
Zo werd het idee geboren om de jurk te sluiten met 2 knopen en een brede ceintuur te voorzien als striklint et voila een (vind ik zelf) prachtige zomerjurk. 

 
Hebben jullie ook zo’n favoriete zomerjurk?

Liefs Madame stof

X

2 thoughts on “Elisa is de max(i)

Geef een reactie

