Groen, stofje zo groen….

Eindelijk nog eens een naaisel op de blog, het jurkje hangt al te blinken van toen het nog 30 graden was maar de zoektocht naar de perfecte kousenbroek was moeilijker dan verwacht.

Oké beginnen bij het begin, een bezoekje aan Madeline de Stoffenmadam. Ze had een oproepje geplaatst voor wie haar aan een draaimolen kon helpen. Nee geen draaimolen om de floche te pakken, nee zo eentje waar je wenskaarten in kan steken.

Ik kon er via mijn papa eentje op de kop tikken, de molen moest natuurlijk tot in Lier geraken wat natuurlijk een perfect excuus is om stofjes te spotten 😉.

Altijd een leuk weerzien met die ex-collega van me, maar al die stofjes, dat is toch een droom zene… Er lagen als enkele winterstofjes in de rekken en daar sprong deze groene crêpe uit. Prachtig van kleur, mooie zware kwaliteit, love at first sight.

  

  
Het moet gezegd worden, stofjes van deze kwaliteit zijn een droom om mee te werken. In de stof zit voldoende rek dat een rits overbodig, het jurkje zat dan ook snel in elkaar.

  
Het jurkje is simpel van snit, een rimpelmouw voor een extra dosis schattigheid en een mooi decollete. Perfect te combineren met een cardigan en laarzen voor die lange herfstwandelingen…. Zijn jullie al bezig met de wintergarderobe?

In al mijn enthousiasme was ik helemaal vergeten dat ik de perfect matching juweeltjes heb gemaakt om de outfit helemaal af te maken… 

  
 Patroon: tea dress – naaien en stikken
Stof: Madeline de Stoffenmadam
Hanger en ring: Inimini Homemade

Liefs,

Madame Stof

25 thoughts on “Groen, stofje zo groen….

  1. prachtige jurk!
    vorig jaar vond ik in de veritas kousen die dezelfde kleur hebben als je sjaal en ze kostten mij maar 4 euro 😉
    hier bezig aan de ‘het-hele-jaar-door’ garderobe met een nina-rok van compagnie M, afhankelijk van het t-shirt of truitje waarmee ik combineer en al dan niet kousen, kan ik hem meestal wel dragen denk ik (behalve bij -10°C of 30°C natuurlijk)

  2. Wow, heel mooi! Ik vind dat de kleur van de sjaal schitterend bij het jurkje past!
    Als ik een sjaal in elkaar krijg gehaakt, liefst nog voor het weer lente is, ben ik tevreden wat betreft ‘mijn eigen gemaakte wintergarderobe’. De rest van mijn wintergarderobe zal ik uitzoeken via het internet of in de winkelrekken. 🙂

  3. Het is keimooi! En het kleur staat je heel goed.

    Hier voorlopig weinig naaisels 😦 Dit weekend eindelijk proberen om mijn boekentas af te werken, want dat is er nog niet van gekomen. En er zijn nog 2 rokjes die ik graag wil afwerken.
    En dan heb ik mijn oog laten vallen op de glitter-sweaterstof bij Madeline de stoffenmadam voor nog een Julia te maken 🙂
    Je ziet, plannen genoeg eh :p

  4. Mooi gemaakt en elk excuus is goed om stofjes te kunnen gaan kopen,hé!Hier nog maar alleen een Julia sweater gemaakt.Last van een verkoudheid en geen energie,druk met een dochter die op kot gaat en volgende week een drukke werkweek maar hopelijk binnenkort toch nog iets leuks naaien voor de herfst/winter.

Geef een reactie

