Sew it Up opdracht 2 – Halloween

Halloween de hoogdag van heksen, spoken, spinnen en andere griezelige aanverwanten, een eindeloze inspiratiebron waar je helemaal op los kan gaan. Echter had het Sew it Up team een klein addertje onder het gras gestoken ‘maak een draagbare outfit – geen kostuum’.

inspiratiefoto

Heksenhoed met assorti bezemsteel werden geschrapt en stapte in hels naai avontuur! Ik koos als inspiratiebron de geweldige catwoman, vrouwelijk met een stoer kantje. Een latex pakje vond ik net een stapje te ver gaan en ging voor een stijlvol zwart pak, dat hels naai is dus niet gelogen want een broek en blazer rolden nog nooit van onder mijn naaimachine!

Haloween 1

Ik koos voor een strakke broek met hoge taille, het patroon werd omschreven als voor de ervaren naaister en geloof me dan bedoelen ze ook letterlijk de ervaren naaister! Onderaan de broekspijpen werden ritsen ingezet als extra detail, de figuurnaden voor en achter zorgen er voor dat de broek een mooie pasvorm heeft.

Haloween 2

Voor het jasje koos ik een patroon uit mijn geliefde La Maison Victor, met 16 patroondelen een hele klus maar het verliep verbazingwekkend goed tot aan de kraag. Het tornmesje werd 4 keer bovengehaald om telkens te zien dat 1 zijde niet perfect is, tranen van frustratie en even zag ik het niet meer zitten. Daar was de hubbie met de zalvende woorden ‘lieve schat, het moet leuk blijven en heel soms kan je de perfectie niet bereiken’….

Haloween 4

Ik moest even inzien dat ik niet perfect ben en mijn jasje ook niet maar het is een jasje, het past en de blitse zilveren voering maakt het Madame Stof! ik besloot toch nog een extra stuk te maken met de rest van mijn stof, een topje met een mooi accent op de rug moest het geheel afmaken.

Haloween 3

En toch twijfel ik, in mijn hoofd zag het er anders uit, aan de foto’s zal het niet liggen want die zijn super! Als locatie kozen we voor een leegstaand gebouw voor een extra stoer tintje. Mijn grote zus fungeert als mijn klankbord omdat ze steeds een eerlijke mening geeft en zij vind het ook goed….

Wat vinden jullie, is het een stemmetje waard?

Liefs,

Madame Stof

3 thoughts on “Sew it Up opdracht 2 – Halloween

Geef een reactie

