White romance….

  
‘Maak een kledingstuk in kant.
Je mag alle soorten kant gebruiken en je kledingstuk zelf kiezen. De kant mag niet enkel als decoratie dienen. Minstens één kledingstuk van je outfit moet voor meer dan 50% uit kant bestaan.’
Dit kregen we in onze mailbox voor opdracht 3 van de Sew It Up wedstrijd.

Als ik kant denk, dan denk ik romantiek, zachte tinten…. Ik liep lang rond met het idee van een rok en een top maar daar bracht het nieuwe boek ‘200 jurken’ verandering in.

Hier lazen jullie dat ik was uitgenodigd op de voorstelling van het boek, ik  had onmiddellijk een zwak voor Nina een recht jurkje dat je naar eigen smaak kan ‘pimpen’ met kraagjes, kapmouwen, korte mouwen, whatever you want!

  
Ik koos voor een rond kraagje en 3/4de mouwen met mouwsplit waarop ik een gouden knoop zette voor een extra Madame stof touch. 

  
Ik koos er voor om het onderjurkje korter te houden, het is een gewaagde gok love it or hate it! Ik hou er wel van, en met een riempje in mijn taille kan ik de boel op dezelfde lengte brengen, zo heb je een jurkje dat je op 2 manieren kan dragen….

  
Ik maakte ook nog een super romantische clutch van de restjes, een heel simpel model naar eigen denkbeeld dat ik ook volledig voerde. De strik vooraan maakte het romantische plaatje helemaal af.

  
Ik heb bij deze opdracht alweer grenzen verlegd, eerste keer kant, een nieuwe mouwtechniek…. Ik ben heel blij met het resultaat al zijn de meningen verdeeld.

  
Ik wacht nog op een uitnodiging voor een romantisch etentje bij kaarslicht, maar mijn jurk hangt klaar….

Krijg ik jullie stem voor deze ronde, stemmen kan hier
Liefs,

Madame stof

2 thoughts on “White romance….

Geef een reactie

