Dagboek van een wedstrijd ‘eigen stijl’

  
Het zit er op, de laatste naaien tegen de klok, de laatste keer smeken om stemmen…..

Voor opdracht 5 moesten er 3 stuks worden gemaakt waarin je eigen stijl centraal staat. Ik vond het een rare opdracht want mijn eigen stijl stond de voorbije 4 opdrachten centraal want iets naaien wat ik niet mooi vind doe ik niet, en zal ik nooit doen….

Het stond natuurlijk als een paal boven water dat het een jurk zou worden aangezien ik een die hard jurkenmadame ben, in de laatste editie van mijn geliefde La Maison Victor stond het perfecte exemplaar ‘de Ivy jurk’.  Stijlvol, minimalistisch maar met een prachtig rugdecolleté.

  
Ik koos dit keer niet voor veilig zwart maar voor een prachtig kobaltblauw, de stof heeft een prachtige lederlook voor de Madame stof touch.

Mijn werkgarderobe is niet anders dan mijn privégarderobe maar om nu met een adembenemend rugdecolleté op kantoor rond te huppelen vind ik er wat over dus zocht ik voor stuk 2 een leuk jasje. 

  
De Hope cardigan uit alweer mijn geliefde LMV (een fan, valt het op) was het perfecte model om het jurkje een meer casual look te geven. Het originele patroon werd hier en daar aangepast, mouwen werden 5cm verlengd, de halsboord werd 10cm verbreed en de boord onderaan liet ik weg. Omdat het pateoon zo simpel is (ik liet genoeg van de technische kant zien in de vorige opdrachten 😉) maakte ik extra werk van de afwerking met Engelse naden en de boord onderaan werd voorzien van een contrasterend biaislint aan de binnenzijde.

Aangezien ik nu aangekleed ben moest ik voor stuk 3 een accessoire maken, mijn trouwe lezers weten dat dit niet mijn favoriete onderdeel is… Als handtas gebruik ik 70% van de tijd een clutch, handig nee, mooi ja 😊. Ik haalde mijn favoriete exemplaar boven en begon aan een studieronde, tekende een patroon en gebruikte een restje soepel leder om het ding te creëren. 

  
Het soepel leder gebruikte ik ook als voering en een magnetische sluiting werd tussen de 2 delen weggewerkt. De gouden studs zorgen voor een extra dosis eigen stijl.

Als fotolocatie maakte ik gebruik van mijn eigen werkplek, ik heb het geluk te mogen werken in een prachtig kantoor en aangezien ik daar elke dag rondhuppel in mijn eigen stijl de perfecte locatie dus en niet alleen omdat mijn jurk matcht met de kleur van onze stoelen in de vergaderzaal 😉…..

  
Zo, dat was het einde van een zeer stresserende periode, vooral mentaal. Ik heb nachten wakker gelegen, een traan is gevloeid en lelijke woorden werden uitgesproken 😉. Ik wil hierbij graag iedereen bedanken die elke week trouw een stem heeft uitgebracht, ik wil iedereen bedanken voor de mooie complimenten elke week opnieuw! Mag ik nog een keer om  jullie stem vragen, klik hier door naar de vernieuwde site van Sew It Up!

Ik wil mijn allerliefste grote zus bedanken die fungeerde als mijn klankbord, me hielp met het kiezen van de juiste kleuren en modellen. Die elke week overal enthousiast stemmen ronselde en me steunde door dik en dun. Dank je wel zus, hartjes voor jou!!

Wie ook hartjes verdiend is de hubbie die elke week de mooiste foto’s maakte, die avonden alleen in de zetel doorbracht, die moest omgaan met buien en die net iets meer fastfood moest eten dan normaal wegens tijdsgebrek. Sorry lieve schat voor het verwaarlozen maar ik ben er weer met massa’s aandacht, ik zie je graag! Lap een liefdesverklaring voor heel de wereld 😊.

Mijn blogje werd ook wat verwaarloosd maar ik ben weer helemaal terug met verhalen en nog meer naaisels 😉.

Liefs,

Madame stof

12 thoughts on “Dagboek van een wedstrijd ‘eigen stijl’

  1. Ik vind dat een pracht outfit! Ik vind dat patroontje van de jurk schitterend. Mag ik je iets vragen? Kan je daar een bh onder dragen? Ik heb dat namelijk wel nodig! 😉

  2. Prachtige jurk,tof stofje!De Hope cardigan hangt hier ook in de kast,geweldig om te dragen vind ik zelf.Op mijn blogje ook te bekijken.Mijn stem heb je ook gekregen!Ik moet toch ook eens dringend in Heusden naar die winkel gaan.

  3. Prachtige outfit!! Je kreeg mijn stem…
    Vooral fan van de jurk (maar hoe kan het ook anders met zo’n naam, ga dringend naar de krantenwinkel moeten hollen voor die LMV) 🙂

Geef een reactie

