Een mama met een verhaal…. Liefste Sinterklaas

  
Als kind mijn standaardzin om mijn verlanglijstje aan de goed heilig man te beginnen….. Mijn schoentje werd tijdig voor de open haard gezet met de nodige accessoires zoals de obligate wortel en het flesje bier, slapen deed ik die avond weinig en om 5u stond ik al aan bed van mama en papa….

Toen mijn kleine meid werd geboren was het nog bijna een jaar wachten op de lieve man met de witte baard maar toen het eindelijk zover was werden alle registers open getrokken. Een eerste ontmoeting, daar horen natuurlijk nieuwe kleertjes bij, Flo vond het allemaal een beetje raar, de baard van Sinterklaas was dan weer wel interessant 😊.

Elk jaar werd haar schoentje tijdig neergezet, hier ook weer met de nodige accessoires. Op haar verlanglijstje heel veel nieuwe kleertjes en schoentjes daar had mijn kleine meid het meeste aan, de extra aandacht daar genoot ze enorm van!

Maar plots kon ik haar schoentje niet meer zetten, plots kon ik hem niet meer vullen… Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad en om eerlijk te zijn nog steeds een beetje.

Elk jaar worden de foto’s van schoentjes die klaar staan en blije kindergezichtjes trots gedeeld op sociale media en mama’s voel jullie niet schuldig want ik zou jullie zelf spammen als gek maar het is zo confronterend….

Ik kan maar 1 ding hopen, komt Sinterklaas ook in de hemel?

Liefst,

Madame stof

19 thoughts on “Een mama met een verhaal…. Liefste Sinterklaas

  1. Ik hoop het ook dat hij komt voor jullie lieve meid en voor onze kleine meid en voor al die andere lieve sterretjes – deze dagen vind ik ook nog steeds moeilijk – gezelligheid en warmte – en toch is er steeds een stukje van jezelf dat helemaal wil wegkruipen – een lange winterslaap doen en samen met de eerste bloesem weer wakker worden … Knuffel xxx

  2. Dat moet inderdaad geen gemakkelijke dag zijn … Maar ik kan het me niet anders voorstellen dan dat de Sint vannacht eerst in de hemel is gepasseerd om daar de beste cadeautjes uit te delen, en pas dan met den overschot naar beneden is gekomen. Veel sterkte nog. xx

  3. Dat zijn inderdaad heel confronterende dagen, waar mensen die een kind verloren het liefste zouden wegkruipen van heel het gedoe! De pijn op die dagen zal er altijd zijn. Ik kan alleen maar hopen dat je ook met een warm hart kan terugdenken aan de mooie herinneringen. Dikke knuffel ❤

  4. Ik kan helemaal begrijpen dat op zo’n dag het gemis en de pijn extra toeslaan… echt voorstellen kan ik het me niet. Gelukkig kan je wel nog terugdenken aan de mooie herinneringen en ik ben er zeker van dat Flo vandaag ook extra in de watten gelegd wordt.
    Liefs,
    Tamara

  5. Ik word ook verscheurd tussen het genieten van de spanning en de blijdschap van mijn kinderen die kunnen spelen, lawaai en rommel maken en mijn kind dat altijd stil is. Blij zijn en op een stil moment zijn afwezigheid nog eens zo hard voelen. Binnen een paar dagen is het zijn dagje. Dan staat de wereld weer een beetje stil. En dan weer de knop omdraaien voor feestdagen en de verjaardag van zijn tweelingbroer. Die lange winterslaap daar droom ik ook elk jaar van. This shall pass too…

    1. Je verwoord het perfect, het is nooit makkelijk maar op zulke dagen ben je idd verscheurd en zou je jezelf in 2 delen. Een mama die lacht en een mama die een groot verdriet met zich meedraagt en zich verstopt onder een deken…. Ik gooi alvast 3 extra kussen naar boven, druk jij ze op de wang van zijn broertje? Veel sterkte en ja… Dit zal alweer voorbij gaan x

      1. Die kus bezorg ik zeker. Ik denk dat we het onszelf heel hard moeten gunnen om de wereld af en toe te laten stoppen en te blijven leven in die verscheurdheid hoe ondragelijk die eigenlijk ook is. De kleine licht(punt)jes in deze donkere dagen zijn er ook mee voor jouw Flo! X

Geef een reactie

