Een mama met een verhaal…. Birthday girl

  

  
We schrijven 4 januari 2001 – 02u30. Ik word wakker van een zeurende pijn in mijn buik, jij monster gaat tekeer als een gek en begrijp je onmiddellijk…. Veel langer wil je niet meer bij me blijven, je wil de wereld ontdekken.

Stilletjes sta ik op en wandel wat rond de tafel, de pijn komt en gaat maar wordt heviger met de tijd. Ik neem nog een snelle douche en ga nog even naar het toilet, daar merk ik dat het tijd is om te vertrekken.

  

De zenuwen gieren door mijn lijf, eindelijk ga ik je in mijn armen kunnen nemen. Hier heb ik 9 maanden naar uitgekeken… Enkele uren later was je daar, niet vlekkeloos maar door mijn tranen heen zag ik hoe mooi je was. 4 januari 2001 is de dag dat je werd geboren, de dag dat je jarig bent en dat we telkens uitbundig vierde met heel veel pakjes, taart en een kroon.

4 januari 2016, we vieren vandaag je verjaardag… Ik blaas 3 dikke zoenen naar je wolk, ik sluit mijn ogen en voel je laatste knuffel.

Al 10 jaar vraag ik me af hoe het nu zou zijn, ik zal het nooit weten…. In mijn herinneringen ben je nog steeds mijn prachtige kleine meisje, ook al blaas je vandaag 15 kaarsjes uit.

Gelukkige verjaardag lieve schat, mama zal he verjaardag nooit vergeten…

17 thoughts on “Een mama met een verhaal…. Birthday girl

  1. Gelukkige verjaardag Flo! De sterrenverjaardag van mijn zoontje is nog maar enkele dagen geleden. De herringeringen zijn dan niet te stoppen…. Ik wens jou en Flo voor vandaag (en nog vele andere dagen) een momentje waarop jullie je dicht bij elkaar kunnen voelen.

  2. Wat krijg ik hier een krop van in de keel… Zo mooi en kwetsbaar, net als jouw lieve dochtertje Flo. Ik heb een tijdje geleden heel je verhaal gelezen, en was er erg van onder de indruk. Niet alleen van je verhaal zelf, maar ook van jouw kracht, van hoe je dit een plekje geeft elke dag weer. Wat een prachtmens ben jij zeg! Jouw prachtige sterretje zal van op haar wolk vast en zeker ongelooflijk trots zijn dat ze zo’n mama heeft als jij… Dikke knuffel voor jou en een vlinderkusje voor Flo!

Geef een reactie

