Chesskirst dress

  
Pardon? Ja, de chesskirst…. Een combinatie van de Chessie Top en Kirsty skirt uit de voorlaztste editie van La Maison Victor.

Hier maakte ik het duo in zijn oorspronkelijke versie maar broedde toen al om de 2 te combineren tot een juk, once a dress girl, always a dress girl zeker….

Zo gezegd zo gedaan, in de oorspronkelijke versie verlengde ik de top met 10cm aangezien almost fab 40 het niet meer toelaat om met een blote buik rond te lopen, om nog maar te zwijgen van het weer 😉.

Het verlengen liet ik deze keer achterwege alsook de tailleband. De rok is in zijn oorspronkelijke vorm dus met tailleband, enkel knipte ik deze schuin voor een extra Madame touch.

Bij een eerste pas was de jurk sneller uit dan aan, het accentueerde het ‘buikgevoel’ (dank u Kerstman ☺️) nogal en zodoende verdween de jurk in de kast tot ik op een zondagavond weer niets meer had om te dragen op kantoor….

Het buikgevoel was gelukkig weer verdwenen en nu was ik wel super tevreden over de pasvorm, op kantoor draag ik hem met een pump, in het weekend met een paar zwarte sneakers en een stoere lederen vest.

  
Een eerste naaisel voor 2016, en er staat nog heel wat op de planning. Volgende week mag ik een nieuw patroon testen en dames het is er weer eentje om duimen en vingers van af te likken. Rijg jullie machines maar in want deze wil je absoluut maken!

Tot snel, liefs

Madame stof

Patroon: combinatie van de Chessie en Kirsty – La Maison Victor

Stof: een lieve donatie van haar

9 thoughts on “Chesskirst dress

  1. Ooooh, Waauw, deze vind ik echt wel de max! Heel erg mooi! En origineel, ik zag het nog nergens en had er zelf ook niet eens ove nagedacht! De kristy rok maakte ik al wel, vind ik een heel leuk model. Deze flatteert je ook echt, heel geslaagd! Ik onthoud het zeker en wie weet probeer ik het ook nog eens! Ik ben trouwens suuuuuperbenieuwd naar wat je gaat testen!!

Geef een reactie

