Ananassen in Stockholm

Een naaidip, een blogdip, een leeftijdsdip…… Mijn naaimachine werd aan de kant geschoven, op mijn blog werd niet meer geschreven. De hubbie bleef maar vragen wat er scheelde en plots kwamen er tranen, tranen omdat ik me even niet goed in mijn vel voelde. In mei vier ik mijn 40ste verjaardag en ik had altijd zoiets van ‘pffff, die 40 is gewoon een getal’ maar nee plots zag ik mezelf in de spiegel en er was niks goed meer. De aftakeling is begonnen, mijn benen zijn niet meer mijn trots van vroeger, mijn gat hangt (al vind de hubbie van niet), ik zie te bleek en ga zomaar door.

First world problems en zo banaal maar kon er niet aan doen, eens ik het had toegegeven ging het plots een stukje beter want eigenlijk heb ik helemaal niet te klagen!

sweater

Om dit te vieren bezocht ik samen met de BFF sewingbuddy Madeline de Stoffenmadam, geen betere plek toch om die naaidip aan te pakken.

Hoog op mijn verlanglijstje stond een sweater, ik won bij Fabienne (honderdachtentwintig) het boek Urban Style van by Eva Maria (waarvoor een welgemeende dikke merci) en was op slag verliefd op de Stockholm sweater.

Ik spotte een grijze sweatstof met roze ananassen, ik werd er instant happy van. In het weekend tekende en knipte ik het patroon (easy peasy met maar 3 delen). Diep verborgen in mijn restjesdoos vond ik nog een stukje zilverkleurig paspel et voila, 2u later heb ik een sweater waar zelfs de hubbie jaloers op is!

Ik zie het leven weer door een roze bril!

Liefs,

Madame Stof

Patroon: Stockholm Style uit Urban Style by EvaMaria

Stof: Madeline de Stoffenmadam

12 thoughts on “Ananassen in Stockholm

  1. Instant happiness met die ananassen. Met die blingbling ga je zo weer schitteren! Dit weekend de gele versie voor de dochter gemaakt en nu bezig aan een blauwe voor mezelf. Let the pineapple sparkle!

  2. Herkenbaar, al had ik vooral zo’n dip op mijn 50 ste! Dan wordt je ook ineens geconfronteerd met vapeurkes en zo die je er aan herinneren dat je oud wordt. Ik wou het dan ook niet vieren. Dit jaar vind ik jarig worden minder erg en geef een feestje. Laat het een troost voor je zijn dat mijn leven begon op mijn 40 ste! Leuke sweater, ik ben helemaal gek op ananasprints!

  3. Ik had zo’n dipje toen ik 30 werd,40 worden vond ik dan weer minder erg maar als ik er aan denk dat ik over 2 jaar 50 wordt …. Maar ene geweldige sweater heb je in elk geval gemaakt!!

  4. ik word er 27 en voelde me ook echt oud de voorbije weken, klinkt volledig belachelijk I know. Of er met uw gat iets mis is dat weet ik niet maar met de rest zeker en vast niet, je ziet er super uit en als je mij niet gezegd had dat je 40 werd ik zou het zeker niet gedacht hebben. Met deze sweater al helemaal niet, dragen die handel! (en dat blingbling stofje dat je er bij kocht ook )

  5. Daar voel je je weer een aantal jaartjes jonger door, deze komt veel uit de kast!
    En hé, ik heb nog één maantje meer om de sprong te wagen, maar ook bij mij heel binnenkort dezelfde deur :-). Ik zie het voorlopig nog heel goed zitten, het toeval hielp me een beetje, want ik krijg rond mijn dag een heel nieuw interieur en dat kan schelen. Iets om naar uit te kijken, dat hebben we af en toe nodig!! En nee, dat hoeft natuurlijk niet steeds iets heel groot te zijn. Ik had het trouwens ook nog onlangs, in september, geen zin meer, ik had bijna aan de architect gezegd dat hij geen plaats meer voor mijn naaimachine moest voorzien (gelukkig deed ik dat niet!)

Geef een reactie

