Love it or hate it…..

De vorige editie van La Maison Victor vond ik niks, ik vergat zelfs uit te kijken naar de volgende maar toen die maandag in de bus viel werd ik instant blij…. Op de cover een jumpsuitmet een hoge dosis hipness, de Iris jumpsuit.

Ik werd instant verliefd op het mooie bovenstuk en de culotte zou er dan eindelijk toch van komen, de reacties over dit model lopen sterk uit elkaar van love it naar hate it.. I love it dus dook ik in mijn stoffenkast op zoek naar het perfecte stofje, toevallig vond ik enkele weken geleden een lap retro jeans in de kringloopwinkel en helemaal perfect voor dit model.

Het patroontekenen liep vlot, ik gebruikte voor het eerst puinzakken van de Action en hier komt geen patroonpapier meer in huis! Het naaien verliep erg vlot, aanpassingen bleken niet nodig (happy me!) en voor ik het wist zat ik aan het verdoelde hals en armbeleg. Ik vloek me telkens te pletter maar het resultaat is prachtig.


Ik ben superblij met het resultaat, ik combineer hem hier met een sleehak maar kan ook met een sneaker.



Het enige wat minder comfortabel is, is dat de ris achteraan zit. Op tijd naar het toilet gaan is hier de boodschap 😊.

Zagen jullie dat mijn ketting matcht met mijn schoenen? Ik ontwierp deze ketting uit kurk, een super zalig iets om mee te werken. De kurk is te koop bij k-bas, de nieuwe webwinkel van Mieke waar je alles vind om een practige tas mee te maken. Zij en zij maakten alvast prachtexemplaren, een ketting uit kurk vind je natuurlijk bij Madame 😊.


Ik ben duidelijk over mijn naaidipje heen, wat maken jullie uit de nieuwe editie van La Maison Victor?

Liefs,

Madame stof

21 thoughts on “Love it or hate it…..

  1. Ik bevind me in het nee-kamp, maar als er nog een paar knappe exemplaren als die van u passeren zal ik toch beginnen twijfelen, denk ik… Die ketting deraantegen, daar ben ik fan van!

  2. Wow! Love it! Het staat je echt geweldig! Ik ben ook zwaar fan van deze LMV! Ik vrees dat ik met kort postuur en (verhoudingsgewijs) brede heupen en kont niet met de jumpsuit weg kom. Helaas, want ik vind het zo tof! Maar dat bovenstuk gaat zeker overgetekend worden! En ook de blouse en de aster trui en die andere jurk….

  3. Ik vond deze jumpsuit ook meteen raak, hoewel ik het nog steeds niet erg voor een culotte heb, maar in dit geval maakt het hele mooie bovenstukje het meteen een heel stijlvol combi!
    Ik zou ook twijfelen voor mezelf, met broek of met rok …
    Enne ik vind er heel veel toffe stuks in staan, ik denk te beginnen met de donna 🙂

  4. ik zou ‘m voor mezelf echt niet maken, en dacht toen ik het zag in LMV: mm, nee, dat wordt echt niks, maar jij maakte wel echt een heel mooi exemplaar en het staat je ook echt mooi! stijlvol geheel!! Ik zag verder wel vanalles dat ik wilde maken, want vind het een hele leuke editie. die aster, dan een cardigan voor kindjes, en die blouse voor dames (ben de naam kwijt! die met de knopjes, redelijk achteraan).

  5. Mijn ding is het niet, maar jij staat er wel beeldig mee 🙂
    Ik kocht de nieuwe LMV niet omdat ik eigenlijk bijna nooit iets maak uit het magazine.. Ik ga uit de vorige de Ditte-jurk maken. Maar nu eerst dringend moederdagcadeautjes naaien 😉

  6. Pingback: Summer happiness |

Geef een reactie

