A piece of Art – patterntest Chai Shirt

Het nieuwe patroon van Itch to Stitch is een combinatie van een blouse of een jurk, de 2 zijn prachtig maar na al dat jurkjesgeweld werd het hoog tijd om mijn garderobe aan te vullen met een mooi bovenstuk.

The new pattern of Itch to Stitch is a combination of a shirt or a dress, the two are very beautiful but after all those dresses it was time to fill my wardrobe with a nice shirt.

Chai achterkant

 
Even heb ik getwijfeld want die knoopsgaten is nog steeds 1 van die dingen die ik liever vermijd. Ik zocht en vond een geweldig filmpje dat me compleet over mijn naaiangst hielp en eerlijk, ik had het al veel vroeger moeten doen :-).
I doubted as those buttonholes are still one of the things I prefer to avoid. I searched and found a great tutorial that helped me over my fear of buttonholes and honestly, I had to do it a lot earlier :-).
Chai 6
Als je een patroon test moet je je uiteraard aan de instructies houden en is er geen plaats voor tierlantijntjes. Om er toch een extra Madame Stof toutch aan te geven besloot ik om mijn stof zelf te bedrukken met mijn kit van Bobbinhood. Bloed, zweet en niet even perfect maar wat is dit leuk om te doen!
If you test a pattern, you should of course follow the instructions, in order to add an additional Madame Stof touch, I decided to print the fabric myself with my Bobbinhood kit. Blood, sweat and not  perfect but so much fun to do!
Chai 4
Alles verliep super vlot dankzij de geweldig goede werkbeschrijving, tot ik een laatste controle deed voor de gevreesde knoopsgaten….. Ik had de staander voor de kraag er fout ingezet, er zat niets anders op dan de volledige kraag terug los te maken en te herbeginnen! Dit verliep niet zonder slag of stoot maar de details bespaar ik jullie ;-).
Everything went smoothly thanks to a great instructions until I made a final check for the dreaded buttonholes ….. I sewed the  collorstand on the wrong way, there was nothing else to do then remove the whole collar and restart! This did not happen without a blow or push but I will save you the details  ;-).
Chai 7
In het naaiproces bedenk ik al vaak een tittel voor mijn blogpost en nu kon ik aan niets anders denken dan aan mijn grootvader. Hij schilderde de meest prachtige schilderijen en zat vaak samen met hem uren in zijn atelier, het is ook in dat atelier waar ik de foto’s nam.
In the sewing process I often think off a title for my blog post and now I could think of nothing but my grandfather. He painted the most beautiful paintings and often sat with him for hours in his studio, it is also in that same studio where I took the pictures.

Chai 9

Ik ben ontzettend blij dat ik alweer de kans kreeg om een patroon te mogen testen, fouten werden zeer snel aangepast en hulp is altijd aanwezig. Dames die nog op zoek zijn naar een topstuk in hun kast kan ik alleen maar aanraden het patroon aan te schaffen. Je zal er zeker geen spijt van krijgen!

I am very pleased that I was given the opportunity to test this pattern, errors were changed very quickly and help is always present. Ladies who are still looking for a nice piece in their closet, get the pattern,  you will certainly not regret it!

Kijk hier voor nog meer inspiratie! Deze en deze Belgische toptalenten deden ook mee!
Look here for more inspiration! Belgium has some serious sewing skills, check here and here!
Liefs,
Madames stof
6 thoughts on “A piece of Art – patterntest Chai Shirt

  1. Ik sta ervan te kijken wat een leuk resultaat je kreeg met je zeefdruk van Bobbinhood! Je hebt nu echt een pièce unique! En dat in een nostalgische ruimte… Chapeau, lijkt me hier heel gepast!

  2. oké ik ben helemaal verkocht! Een top die zou mooi aansluit, deftig oogt met een knipoog, die hoort hier in mijn kast thuis (volgens mij hebben wij trouwens ongeveer dezelfde maat :-p ), het patroontje wordt dus één dezer aan mijn collectie toegevoegd

  3. Ik geloof niet in toeval. Dus toen ik eerst in mijn mailbox de mail van Itch to Stitch kreeg en die mij al 3/4 overtuigde om het nieuwe patroon aan te kopen en daarna op jouw blog terechtkwam, zonder eerst de link te leggen, wil dat zeggen dat ik dit patroontje gewoon moet kopen. Bedankt!

Geef een reactie

