Acacia Top

Tegenwoordig rollen er heel wat nieuwe patronen van onder mijn naaimachine, zo ook vandaag.

In these day’s there a lot of new patterns comming my way to test, today is no different.

Sinclair logo

Tamara mocht de Danielle van Sinclair Patterns testen en sprak vol lof over geweldige pasvorm en uitgebreide naai-instructies, de vraag om deze top te testen liet ik niet aan mij voorbij gaan.

Tamara tested the Danielle batwing sweater designed by Sinclair Patterns, she was so excited about the shape and detailed instructions that I needed to test Oxana’s next pattern.

_dsc0590-bewerkt-2

De planning was strak maar om een of andere reden had ik mezelf 2 dagen extra gegeven, mijn bloeddruk schoot dus meters hoog toen dat niet het geval bleek te zijn. Er moest dus aan een sneltempo genaaid worden en ik had nog niet eens stof!

There was a very strikt deadline but gave myself for one or other reason 2 more day’s. My blood pressure whent up a notch when thas wasn’t te case, sewing against the clock and no fabric in the house!

_dsc0593

Gelukkig heb ik van die geweldige vriendinnen die dan onmiddellijk in hun auto springen om u van stof te voorzien (dank u Tamara), zodat die deadline nog gehaald kan worden. En dat net die stof ook de nog eens de perfecte kleur heeft is dubbel gewonnen denk ik dan!

Lucky for me I have friends who jump in there car to drop off some perfect fabric (thank you Tamara), so I could make the deadline. The fabric was the perfect colour for lucky me!

De top is verkrijgbaar in maten US0 tot US22, petite (152-162cm), regular (162-170cm) of tall (170-178cm). Ik koos met mijn 170cm voor de regular versie maar zou hem toch nog een cm of 2 langer hebben willen zien (dit werd ondertussen in het ontwerp aangepast).

The pattern is available in US size 0/22, petite (152-162cm), regular (162-170cm) or tall (170-178cm). I’m 170cm so made the regular fit, with a next version I would like to add 2 more cm…. (The length is adjusted in the final pattern)

_dsc0582

Als stofkeuze kies je best voor stoffen met een mooie ‘flow’ zoals zijde, crêpe of katoen.

This top works best with light weight woven fabrics like linen/coton/rayon or silk fabric.

_dsc0585-bewerkt

Als ik zeg dat er aan sneltempo genaaid werd bedoel ik dus ook snel, op 3 u tijd zat dit pareltje in elkaar. Ik ben super tevreden van de pasvorm, de instructies en de opvolging in de testgroep. Bedankt Oxana voor dit geweldige patroon!

I needed to sew in full speed but this top was finished in a good 3 hours, I’m very pleased about the shape and instructions. Thank you Oxana for this lovely design, hope to test for you again!

 

Liefs,

Madame Stof

Patroon: Sinclair Patterns 

Stof: Special delivery by Tamara (kijk zeker ook naar haar versie)

Pics: all credits again to the ‘Hubbie’

7 thoughts on “Acacia Top

  1. Staat je super en het is een prachtig patroon, maar ik denk dat het bij mij juist de buik zou accentueren. Zowel bij jou als Tamara zie ik de verschillende combinatiemogelijkheden. Goed gedaan!

Geef een reactie

