Meet Tanner a pants you love or…. love

Tanner 8

Over de culotte is reeds veel geschreven, je bent voor of je bent tegen… Ik ben voor want ik hou wel van die aparte dingen dus ik zei volmondig ja tegen een patroon test voor de Tanner broek, het nieuwste ontwerp van Designer Stitch.

The culotte is a design you love or hate … I love so I said yes to a patterntest for the Tanner, the new design by Designer Stitch.

Tanner 9

Mijn naaihart zonk in mijn schoenen toen ik al die patroondelen zag, een aangestikte gulp, rits, opgestikte zakken voor en achter en a lot of topstitching! Maar voor mij is een patroon testen ook leren en wat heb ik veel bijgeleerd met dit project!

My courage sank at seabottom level when I looked at all those pattern pieces, front and back pockets, beltloops, inserted zipper and a lot of topstitching! But for me, a pattern test is also learning and OMG I have learned a lot during this project!.

Tanner 11

Ik maakte op verzoek een toille en zoals steeds met de patronen die Ann op de markt brengt moest ik niets aanpassen. Ik haalde mijn toille uit elkaar en gebruikte dezelfde stof, we begonnen vol goede moed aan het naaiproces. Dames dit is geen project dat je op 1 avond in elkaar zet, de stopstitching neem heel wat tijd en draad in beslag maar het uiteindelijke resultaat is verbluffend!

Ann requested a toil version, lucky for me no changes.  Ladies this is not a project you put together on one evening, the stop stitching takes a lot of time and effort, but the final result is amazing!

Tanner 1

Tijdens het lezen van de instructies kreeg ik het Spaans benauwd bij de gulp maar met een steuntje in de rug van haar verliep dit stukje eigenlijk verrassend vlot. Oké het is niet perfect en oefening baart kunst maar toch trots op mijn eerste poging. Alweer een duimpje op voor de duidelijke instructies.

While reading the instructions for the zipper I got hot and cold at the same time, but with a little help from a friend it actually was not even that hard! It’s not the most perfect installed zipper but for a first attemp pretty damn good.  Thumbs up for great sewinginstructions.

Tanner 4

Het patroon is te verkrijgen in maat 1 tot 11 en eerlijk ik vind de broek flatterend bij alle maten. Als stofkeuze kies je best denim, katoen of een wollen variant (die staat ook nog ergens op mijn verlanglijstje). Deze broek zit echt geweldig comfortabel en draag je vlot met sneakers of heels, een hemd of een simpele shirt….

The pattern is available in sizes 1 to 11 and honestly I find the pants flattering for all sizes. As a fabric choice use denim, cotton or a wool (which is also on my wish list). These pants are really comfortable and wear  smoothly with sneakers or heels, a blouse or a simple shirt.

Tanner 3

Voor de foto’s trokken we naar Lier, de hubbie had een schoolopdracht en ik nam gretig gebruik van die situatie :-). Nog eentjes om het af te leren want ze zijn zo schoon :-)!

Picture where taking yet again by my favourite photographer my hubbie….  Just one more because they are so beautifull ;-).

Tanner 2

 

Patroon/Pattern: Tanner culotte by Designer Stitch

Stof/Fabric: kringloopwinkel/Triftshop

Pics: hubbie

9 thoughts on “Meet Tanner a pants you love or…. love

  1. Amaai, deze foto’s doen iets met mij … Ik moet bekennen dat ik helemaal geen liefde voel voor het type ‘culotte’. En sinds enkele minuten dus wel! Waw, heel tof, deze iets sportievere versie! Zou ik ???

Geef een reactie

