Suits…..

Editie 4 van Fibre Mood ligt in de winkel, naar goede gewoonte organiseren de dames een linkparty om het magazine extra in de kijker te zetten. Deze keer koos is een grensverleggend naaien.

Ooit waagde me ik reeds aan een blazer maar dat was geen succes, deze keer moest echt beter. Ik nam er ook de tijd voor, elke avond een paar uurtjes en dat werkt echt, geen tijdsdruk, geen paniek.

Toch botste ik voor mezelf op 2 dingen die niet liepen zoals het hoort, nummer 1. de zakken… Kai heeft zakken die je blind moet stikken, ik kreeg het Spaans benauwd bij het lezen van de werkbeschrijving maar met wat aanmoediging ging ik er voor, wel 6 keer ….. Het lukte me echt langs geen kanten, ik zocht en vond een tutorial maar helaas bracht die geen soelaas, exit zakken. Puntje 2 de kraag, na wat herstelwerk niet slecht maar ook niet top.

De werkbeschrijving is verder heel erg duidelijk en 2,5u aan accuraat knipwerk en aanduiden van cruciale merktekens helpt echt wel in je naaiproces. Ik geef de dames van Fibre Mood hier een extra complimentje omdat de merktekens echt perfect passen en dit trekken ze door in al hun patronen, super!

In het magazine wordt de Kai blazer gecombineerd met een broek, ik droomde al heel erg lang van een echt pak en dit was mijn kans. De regels in de secret sewciety groep zijn duidelijk, je kiest 1 patroon, geen probleem want de inspiratie voor de broek haalde ik bij haar. Een Paris zonder bretellen past wonderwel heel erg mooi bij het jasje.

Wil je zelf ook in het diepe springen om deze blazer te maken, ik geef graag enkele tips:

  • knip accuraat en duid elk merkteken aan
  • hou je tornmesje in de buurt
  • dit filmpje vond ik super handig ‘hoe stik je de mouw en de mouwvoering samen?’
  • geef knipjes in de naaiwaarden van je kraag en dun goed uit voor strakke punten in je kraag.

Voor de foto’s trok ik met mijn bestie naar het kanaal in Hasselt, winderig, niet super toegankelijk (lees illegaal parkeren en kruipen over balustrades) maar het resultaat mag er wel zijn (en ja in het echte leven draag ik een shirt :-)), wil je meer stijladvies, kijk even hier.

Aangezien het nog steeds april is, is het technisch gezien nog steeds mijn blogverjaardag, daarom mag ik van Fibre Mood 2 patronen weggeven aan 3 naaizielen, wat dacht je van deze mooie Kai blazer en bijhorende Peaches broek? Op de koop toe smijt ik er nog een bon van 25€ tegenaan voor 1 gelukkige die je mag spenderen bij Smartphoto!

Wat moet je doen voor al dat moois, like de Instagram pagina van Fibremood of join de Fibre Mood website, een leuke comment hier of op mijn Instagram pagina is leuk maar zeker niet verplicht. Good luck!

Liefs,

Madame Stof

Patroon: Kai blazer – editie 4 Fibre Mood

Stoffen: Peachy Pop

Foto’s: Lunatiek, bewerking by the hubbie

11 gedachten over “Suits…..

  1. Jij bent een durver, al een geluk, want zo krijgt deze prachtige Kaiblazer de aandacht die hij verdient. Ja, dus, een durver hé, zowel op naaigebied als foto’s nemen op ‘onbekend’ terrein 🙂 ! Super werk geleverd, Inge en ook wel je bestie!

  2. Dit is zo’n heerlijke ‘in your face’ outfit! Het is niet iedereen gegeven om hier mee weg te geraken, maar jij kan het absoluut. Heel mooi!

Plaats een reactie