Gastblog Miss Pixie

  
Ik vond het hoog tijd om nog eens een gastblogje te plaatsen, niet omdat ik in een blogdipje zit (veel te veel plannen, veel te weinig tijd) maar om deze madam even te promoten 😀. Miss Pixie leerde ik kennen via mijn blog, echt ontmoeten deden we tijdens een super leuke workshop bij Madeline en sindsdien is het mailen, plannen maken, hulp vragen (ik vooral dan 😉) maar vooral bewondering.

Dit jong veulen is mega creatief, zit boordevol ideeën, maakt de mooiste naaisels, doet wonderen met een haakpen en haar zelfgemaakte juweeltjes zijn to die for! 

  
Op het blogweekend van Femma vertelde ze voorzichtig over de plannen die ze had om een webwinkel te beginnen met zelfgemaakte juweeltjes en dat ze workshops wilde geven. Ik was zo blij toen ze me vroeg als testpubliek en dames ik zeg het jullie, hou deze topper in de gaten want ze gaat het nog ver brengen! 

Wil je Miss Pixie een beetje beter leren kennen, ik bestookte haar met 10 vragen die ze heel eerlijk moest beantwoorden 😉.

1. Waarom de naam Miss Pixie?
Ik heb iets met elfjes. Het begon toen ik er eentje cadeau kreeg, zo een beeldje waar je een kaarsje kon bijzetten. Sindsdien verzamelde ik allerlei prulletjes met elfjes. Vooral op Tinkerbell was ik gek (ik ben dan ook een Disney-freak!). In het boek “Peter Pan” woont Tinkerbell samen met de andere elfjes in Pixie Hollow. Pixie is een oud-Engels woord voor elfje en vandaar leek het me wel een leuke naam. Het werd Miss Pixie omdat ik toen ik begon met bloggen echt dacht dat je een alter ego nodig had. Er was Miss Pixie en er was Stephanie, twee verschillende personen. Nu loopt dat allemaal meer door elkaar.
2. Hoe heb je leren naaien? 

Tijdens mijn opleiding orthopedagogie ontdekte ik dat ik eigenlijk best wel creatief was. Ik ging steeds meer knutselen en leerde ook breien. Ik had al verschillende keren tegen familie en vrienden gezegd dat naaien me wel fijn leek. Het resultaat was dat ik voor mijn 23e verjaardag een Singer-naaimachine cadeau kreeg. Ik was zo ontzettend blij! Mijn mama leerde me hoe ik draad moest inrijgen en hoe ik een rits moest inzetten en al de rest heb ik mezelf geleerd door tutorials op Pinterest, blogs of You Tube en vooral ook door gewoon te proberen. Aan het boek “Mijn tas” heb ik veel gehad. Sinds ik enkele dingen daaruit maakte, gingen mijn naaiskills er op vooruit.

3. Hoe ziet je ideale vrije dag er uit? 

Eerst en vooral wat uitslapen. En dan rustig samen met het ventje wakker worden en in bed een serietje kijken. Daarna uitgebreid ontbijten en een tasje (of 2 of 3..) koffie drinken. Als het een ideale vrije dag is, dan wilt dat ook zeggen dat het buiten goed weer is, dus sleur ik mijn naaimachine naar buiten en naai ik wat. Ik wissel het naaien af met wat bloggen en foto’s maken. ’s Avonds duik ik samen met het vriendje in de keuken voor wat te kokkerellen en eten we op het terras waar we dan ook blijven zitten tot het te koud wordt. Dan gaan we binnen nog een afleveringske van The X-files kijken voor we gaan slapen.

 4. Geef 5 van je favoriete blogs? En nee niet de mijne 😉

Aah, dat is een moeilijke :p Maar 5… Als het dan echt moet. En by the way, Madame Stof hoort bij de topfavorieten!!!

– “Tales from the crib” is mijn absolute favoriet! Daar lees ik elke blogpost van en dat eindigt telkens met een lach of een traan, want ze schrijft met zo veel gevoel dat je niet anders kan dan er mee meeleven.

– “Big city life” is echt geniaal. Met veel zelfspot vertelt Romina over haar dagelijks leven. Zowel online als offline is Romina een topmadam!

– “Chickslovefood” is by far mijn favoriete foodblog! Ik testte al heel wat van hun recepten en die vielen stuk voor stuk in de smaak. Ook hun kookboek is een topper!

– Bij “Toertjes en Pateekes” ga ik steeds mijn ogen uitkijken bij al het moois dat van onder Deborah haar naaimachine rolt. En haar überschattige modellen maken het natuurlijk af. Ik wou echt dat ik ook zo goed kon naaien!

– “Leuke wereld” is ook een blog waarbij ik bij elke nieuwe post ga lezen, ondanks dat ik geen mama ben. Ik vind Lobke een ontzettend toffe madam met een leuke schrijftstijl en vandaar mijn interesse in haar blog. Ze is ook een echt voorbeeld voor mij. Ik vind het ontzettend cool wat zij allemaal al bereikt heeft met haar blog.

(Meer van mijn favo blogs kan je zien in mijn leeslijstje op de blog zelf. Want het zijn er heel wat meer dan deze 5!)
5. Wat vind je het meest leuke aan bloggen? 

De reacties en de interactie met je lezers! Het is zo fijn om te weten dat mensen een boodschap hebben aan wat je te vertellen hebt en dat ze zelf ook hun verhaal willen delen. Enkele maanden geleden postte ik een bericht over het feit dat mijn emmer vol was. Ik kreeg zo veel steun en lieve reacties dat ik me snel weer beter in mijn vel voelde! Ik heb sinds ik blog daardoor ook als – ietsje – meer zelfvertrouwen.

Daarnaast zijn ook de vele leuke mensen die ik zowel offline als online leerde kennen keileuk aan bloggen!! Ik maakte echt blogvriendinnen met dezelfde passie dan ik en bij wie ik terecht kan met vragen of gekke ideeën. En we raken echt nooit uitgepraat 🙂

6. Zie je jezelf nog bloggen binnen 5 jaar? 

Zeker en vast!! Bloggen is een deel van mezelf geworden. Het is mijn uitlaatklep en ik zou niet meer zonder kunnen. Maar hoe de blog er dan zal uitzien weet ik nog niet. De blog evolueert mee met mij, mijn belevingen en interesses.
7. Welke dingen staan nog op je to-do lijstje? 

Momenteel is de grote numero uno alles in orde brengen voor mijn bijberoep. Eerst de papierhandel, dan de blog aanpassen en de webshop opstarten, nieuwe spulletjes bestellen en maken, workshops plannen, …

Op mijn verdere to do-lijst staat vooral tijd nemen om te genieten van dit alles! Van bloggen en mijn creatieve bezigheden. En hopen dat ik me daar op een dag volledig zelfstandig mee kan bezighouden.
 8. Wat was je laatste creatieve uitspatting? 

Afgelopen weekend maakte ik een heleboel cadeautjes voor vanalles en nog wat: kaartjes, een babyjurkje en juwelensetjes. Het leukste vond ik zelf het juwelensetje voor een vriendin die onlangs mama werd. Ik maakte een ketting adhv het geboortekaartje van baby L. Ik vond dat een leuke herinnering die ze nog lang bij zich kan dragen.
 9. Wat staat er op de laatste foto die jij genomen heb? 

Mhmh.. een Mars Ice Cream die ik snel in de lokale nachtwinkel ben gaan halen. Ik had het zooooo warm en had hier eigenlijk al een hele dag zin in.
 10. Hoeveel uur er dag ben je met je blog bezig?

 Ik ben dagelijks ongeveer een uurtje bezig met de blog en zaken die er rond hangen. Eigenlijk schrijf ik voornamelijk op zondag en dinsdag, maar de rest van de week ben ik bezig met foto’s, mails, reacties, sociale media up to date houden, …

Bloggen is een fantastische hobby, maar wel een tijdsrovende. Maar ik geniet van elke seconde die ik er mee bezig ben 🙂

Heb je zelf zin gekregen in een gastblog? Stuur me een mailtje en ik bestook je met veel plezier met een aantal vragen die je heel eerlijk 😉 moet beantwoorden……

3 gedachten over “Gastblog Miss Pixie

Plaats een reactie